רעיון חדשני של ד"ר עופר אלון, מומחה בינלאומי לחיסכון באנרגיה ובקרת אקלים, מאפשר להפיק חשמל מפעולות שגרתיות של המכונית, אשר יופנה לשימוש פנימי (לתפעול המכונית ומכלול אביזריה) ולשימוש חיצוני. ד"ר אלון, היזם ומהבעלים של חברת סמארט פתרונות אנרגיה ומגזין אקליםטון, פיתח סדרה של פטנטים, שכולם בנויים על שימוש חוזר באנרגיה "המבוזבזת" מהרכב. זאת במגמה להוריד את פליטת העשן, לחסוך בדלק, לייצר אנרגיה בעבור שימוש הרכב, וביתרת האנרגיה להשתמש לטובת "צרכנים" נוספים מחוץ לרכב, כגון: תאורת רחוב, תאורת כביש, בתים, מרכזים מסחריים ועוד.
מאת: כתבי מגזין אקלימטון
רעיון חדשני של ד"ר עופר אלון, מומחה בינלאומי לחיסכון באנרגיה ובקרת אקלים, מאפשר להפיק חשמל מפעולות שגרתיות של המכונית, אשר יופנה לשימוש פנימי (לתפעול המכונית ומכלול אביזריה) ולשימוש חיצוני. ד"ר אלון, היזם ומהבעלים של חברת סמארט פתרונות אנרגיה ומגזין אקליםטון, פיתח סדרה של פטנטים, שכולם בנויים על שימוש חוזר באנרגיה "המבוזבזת" מהרכב. זאת במגמה להוריד את פליטת העשן, לחסוך בדלק, לייצר אנרגיה בעבור שימוש הרכב, וביתרת האנרגיה להשתמש לטובת "צרכנים" נוספים מחוץ לרכב, כגון: תאורת רחוב, תאורת כביש, בתים, מרכזים מסחריים ועוד.
ד"ר אלון אומר כי הקו המנחה של סדרת הפיתוחים בפרויקט "אנרגיית הרכב", מתבסס על תפיסת עולם עסקית הדוגלת ביישום נכסים טכנולוגים, שיאפשרו קבלת רווח מדיד והחזר השקעה ריאלי, תוך שמירה על איכות הסביבה לאורך זמן.
לדברי אלון, הרעיון מדהים בפשטות החשיבה: המרת אנרגיה זמינה לשימוש המוני. "הרעיון של שימוש בכלי רכב לטובת ייצור אנרגיה, הוא מהפך בקו החשיבה הקיים. פרויקט "אנרגיית הרכב" מציע להפוך את הרכב הפרטי ממזהם ומבזבז אנרגיה ליצרן אנרגיה חליפית, והוא מציב את בעלי המכוניות בשורה אחת מול כל יצרן אנרגיה", אומר אלון. "העובדה כי השדרוג ניתן לביצוע באופן קל יחסית ברכבים ישנים וחדשים, מאפשר לייצר אנרגיה זמינה באופן פשוט, יעיל וגם ערכי". בפועל, פרויקט "אנרגיית הרכב" הופך את בעל הרכב לשותף בייצור והשבת אנרגיה לרשת החשמל הארצית.
מניעת זיהום וייצור אנרגיה ממיליוני רכבים
ד"ר אלון, יזם הפרויקט, בוחן כיום מגוון הצעות ואפשרויות עסקיות, מצד גופים עסקיים אשר מתעניינים בהיבטים כלכלים של יצור חשמל משימוש שגרתי בכלי רכב. מבדיקות כדאיות ראשונות שנעשו עולה כי בהשקעה לא גבוהה יחסית, ניתן לשנות את כל מה שאנחנו יודעים על אנרגיה זמינה, ולהגיע לרווחים פוטנציאליים גבוהים מאד.
"בכל יממה נעים בכבישים מרכזיים ברחבי העולם מיליוני כלי רכב, אשר מזהמים את האוויר ודורשים אנרגיה מרובה להנעתם", אומר ד"ר אלון: "העלייה המהותית ברמת זיהום האוויר בערים המרכזיות, והצורך הבלתי מתפשר במציאת אנרגיות אלטרנטיבות, דרבנו אותי לפתח במשך שנים סדרת פטנטים המבוססים על שימוש חוזר באותה אנרגיה מבוזבזת ומזהמת בעבור הרכב, ומאידך לפתח גישה ייחודית לשימוש באנרגיה הנותרת אל מחוץ לרכב. ללא ספק, היכולת הטכנולוגית קיימת. אנו נמצאים צעד אחד לפני שינוי מהותי בכל תפיסת ייצור האנרגיה והורדת זיהום האוויר מרכבים"
עוד מוסיף אלון כי סדרת הפיתוחים בפרויקט "אנרגיית הרכב", מאפשרת להוריד בסופו של יום את צריכת שיא הביקוש עקב השימוש המוקצן במערכות מיזוג אויר קונבנציונליות המשפיעות (בישראל) עד כדי 46 אחוז מצריכת שיא הביקוש על משק האנרגיה, במקביל לרכבים (במיוחד בעונות חמות) בהם מופעלים מדחסי המזגנים, ובכך מעלים את צריכת האנרגיה הפרטנית של הרכב. "עליית הטמפרטורה ברוב האזורים בכדור הארץ, רק מחדדת את השימוש המוגבר במערכות מיזוג האוויר, ובכלל זה גם ברכבים, נתון כשלעצמו המעלה את מהירות סיבוב הממוצע של המנועים עקב עומס מוגבר (משפיע ישירות על רמת הפליטות ואפקט החממה)", מציין ד"ר אלון.
"הפרויקט נמצא בשלב פיתוח רעיוני, הפטנטים הנוגעים אליו בחלקם כבר אושרו, וברגע שתושלם ההשקעה העסקית – נוכל להתחיל בשלב היישום", מסכם ד"ר' אלון. "אני מעריך שמרגע שנתחיל בעבודה מעשית, נוכל לראות בתוך כשנה רכבים-מייצרי-אנרגיה נוסעים על הכבישים".
ברשותי רעיון פשוט שמאפשר לנצל
רכבים לצימצום זיהום האוויר וחסכון באנרגיה
אשמח לשלוח מצגות והסברים
לכל מי שמעוניין