דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
לאזן בין אנרגיה ירוקה לירוק של הטבע
Epoch Times 28 במרץ 2010 14:54 אין תגובות

אין חולק על היות האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח בנות קיימא ו"ירוקות" למהדרין. אך מסתבר שהדרישה לשטחים להתקנת פאנלים סולאריים יוצרת התנגשות עם הירוק של הטבע והתקנת טורבינות הרוח יוצרות התנגשות עם שימור המינים לנוכח הסכנה האורבת לבעלי הכנף מלהבי טורבינות הרוח. ואולי אין צורך בתחנות סולאריות גדולות ועדיף שהתושבים ידאגו לייצור חשמל ליד הבית?

Print Friendly, PDF & Email
לאזן בין אנרגיה ירוקה לירוק של הטבע

מאת: מרלן-אביבה גרינפטר – אפוק טיימס

אין חולק על היות האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח בנות קיימא ו"ירוקות" למהדרין. אך מסתבר שהדרישה לשטחים להתקנת פאנלים סולאריים יוצרת התנגשות עם הירוק של הטבע והתקנת טורבינות הרוח יוצרות התנגשות עם שימור המינים לנוכח הסכנה האורבת לבעלי הכנף מלהבי טורבינות הרוח. ואולי אין צורך בתחנות סולאריות גדולות ועדיף שהתושבים ידאגו לייצור חשמל ליד הבית? תחנות כוח תרמו-סולאריות, פאנלים על הגג וטורבינות רוח קטנות יכולים להיות פתרונות ידידותיים יותר לסביבה. גם הרכבת היא אמצעי תחבורה להמונים המומלץ על ידי הארגונים הירוקים, אך לא תמיד תוואי הרכבת מבטיח שמירה על פנינות חמד בטבע שבדרך נס עדיין קיימות בארץ.

אנרגיית השמש – שטחים נרחבים

שלא כמו מערכות סולריות קטנות שניתן להתקינן על גגות, תחנות כוח סולריות זקוקות לשטחים נרחבים לשם התקנת פאנלים סולאריים. מצוקת הקרקעות במדינה יוצרת ניגוד אינטרסים בין בחירת אתרים להתקנת תחנות סולאריות לבין ערכי הטבע שיש לשמרם, לדעת הארגונים הירוקים. השר להגנת הסביבה גלעד ארדן התייחס לכך בכנס כלכלה ירוקה שהתקיים לפני מספר חודשים, בהצהירו שהוא בחר בירוק האנרגטי, קרי, פיתוח אנרגיות מתחדשות קודם לשמירה על שטחים פתוחים. יחד עם זאת הסביר ארדן שהצהרתו אינה גורפת: "לא חייבים להתקין פנלים סולאריים דווקא בפינות חמד בעלות ערכי הטבע והנוף היפים ביותר", אמר ארדן והבטיח שכל מקרה ייבדק לגופו.

פגיעה נוספת היא פסולת הפאנלים הסולאריים. אף כי פאנלים אמורים להחזיק עשרות שנים יש הדואגים כבר היום למה שיקרה לפסולת הפוטו-וולטאית בעוד עשרות שנים. בתום השימוש, אומרים חובבי סביבה, הפאנלים עלולים להפוך למפגע סביבתי. על פי העיקרון "מעריסה לעריסה" יש לדעת לגבי תהליך הייצור של כל מוצר מה בדיוק תהייה "הטביעה האקולוגית" שישאיר על הסביבה, גם אם מדובר בשנים רבות קדימה. ארגון "PV CYCLE" קם בשנת 2007 כדי לטפל בבעיה זו בדרך של אחריות תאגידית מצד יצרניות הפנלים הסולריים. היצרניות המצטרפות לארגון מתחייבות לאסוף למחזור את הפנלים הסולריים שהן ייצרו, לאחר סיום השימוש בהם. עד היום הצטרפו לארגון 49 חברות לייצור פאנלים סולריים בעיקר מאירופה, יפן ואמריקה. חברת ET Solar המשווקת פאנלים פוטו-וולטאים בארץ אף היא הצטרפה לארגון "PV CYCLE".

אנרגיית הרוח מסכנת את הציפורים

ככל שעולים בגובה, כך חזקה יותר הרוח וניתנת יותר לניצול בחוות הרוח, אך בצדק נטען כי חוות הרוח שהוקמו על רכסים גבוהים מכערות את הנוף. לאחרונה מרבית חוות הרוח הגדולות מוקמות בלב ים, במרחק של 20-15 ק"מ מהחוף, ומיקום זה פותר את תפיסת השטחים הפתוחים ביבשה, אך לא בהכרח את בעיית הפגיעה בציפורים על ידי להבי הטורבינות הכבדים והחדים המסתובבים במהירות גדולה ביותר ברוח חזקה. ד"ר לורנזו בסטיטי, מרצה אורח באוניברסיטת תל אביב, ממליץ לבחון היטב את השטח היבשתי או הימי לפני ההחלטה על התקנת חוות רוח. בין היתר, אומר בסטיטי, צריך לבדוק את בתי הגידול ואת הקרבה לאגמי מים עם אוכלוסיית עופות מים, וכן לערוך בחינה של מסלולי הנדידה של הציפורים. לדעתו, על ידי תכנון חכם ובחירה נכונה של מיקום החווה ניתן להפחית את הפגיעה בבעלי הכנף.

הרכבת עולה לירושלים

את נחל יתלה כבר הכניסו לרשימת "הבכייה לדורות": על פי ההחלטה האחרונה נראה שהרכבת לא תעבור מתחת למקום היפה כל כך ואת הנוף הנדיר והלא מופר יחסום גשר ענק שעליו תעבור הרכבת כשתצא ברעש ושאון ממנהרה אחת כדי להיכנס למנהרה אחרת.

בנוסף, בניית הרכבת גורמת למטרד סביבתי: מה עושים עם ערמות העפר שיוצרת חפירת המנהרות? אלכס וינרב, סגן ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות דווקא מצפה לקו המהיר של הרכבת לירושלים: "לכאורה זה נפלא מכל בחינה ובמיוחד הסביבתית: ברגע שקו הרכבת המהירה תל-אביב-ירושלים ייכנס לפעולה, עשרות אלפי מכוניות יפסיקו לנוע על הכבישים בין שתי הערים, קרי פחות זיהום אוויר, פחות תאונות דרכים ופחות פקקים מעצבנים", הוא אומר. אך מר וינרב מכיר בקיום הבעיה. לדבריו, בבנייה של קו הרכבת A1 (אחד הקטעים של מסלול הרכבת לירושלים), לא נתנו המתכננים דעתם לפתרון מושלם לעודפי העפר העצומים שייווצרו בעקבות כריית מנהרות ארוכות בתוך ההרים. וינרב מגלה לנו שמתוכננים להיבנות "הרי עפר מלאכותיים" בתוך עמק איילון, כדרך להיפטר מעודפי החומרים שייחצבו בפרויקט המנהור של הרכבת. הוא קיבל הסבר שכנראה ייעשה שימוש בחלק מהחומר, אך לדעתו עדיין יהיו כמויות אדירות של עפר וחומר שאין בהן שימוש ואין מה לעשות עמן. לדברי וינרב עודפי העפר שיוערמו יביאו להרס שטחים פתוחים נדירים ביופיים ובחשיבותם ההיסטורית.

Print Friendly, PDF & Email
אנרגיה ירוקה אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיית רוח אפוק טיימס הגנת הסביבה מחזור פאנלים סולאריים

מרלן-אביבה גרינפטר |להציג את כל הפוסטים של Epoch Times


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-017_A3
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
shaar-013-A3
PrevNext
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד