יבואנית משאיות איסוזו בישראל UTI, הציגה את המשאית ההיברידית הראשונה בישראל. מדובר במשאית המשלבת מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר עם מנוע חשמלי הנכנס לפעולה בזמן התנעת המשאית ובהאצה.
איסוזו הציגה בישראל את המשאית ההיברידית הראשונה
צילום: אתר איסוזו
יבואנית משאיות איסוזו בישראל UTI, הציגה את המשאית ההיברידית הראשונה בישראל. מדובר במשאית המשלבת מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר עם מנוע חשמלי הנכנס לפעולה בזמן התנעת המשאית ובהאצה. על שני המנועים מבקר מחשב כאשר תיבת ההילוכים הרובוטית (ניסטרוניק) מווסתת את התנועה בין שני המנועים וזאת במטרה לצמצם את צריכת הדלק ואת פליטת גזי החממה. בבלימה אוגרת המערכת החשמלית אנרגיה הנוצרת בעת האטת המשאית ובעת עצירה מבוצעת הדממה אוטומטית של מנוע הדיזל, המותנע מחדש בלחיצה על דוושת התאוצה.
המנוע החדש הותקן על שלדת משאית מסדרה N של איסוזו במשקל כולל של 6.5 טון. על שלדה זו מציגה המשאית ההיברידית חיסכון של 12.6% בצריכת הדלק והפחתה באחוז דומה בפליטת ה-CO2. על אף שהמשאית ההיברידית נמכרת ביפן, היא טרם עברה את התקינה האירופית, כך שהיא אינה יכולה להימכר עדיין בישראל. היצרנית מבקשת לבחון את התאמתה לשווקים השונים בעולם ולהציגה ללקוחות פוטנציאליים.
איסוזו פועלת תקופה ארוכה בכיוון הירוק והמשאית ההיברידית היא שלב נוסף בתהליך בו כל משאיות איסוזו המיובאות לישראל מאז קיץ 2009 עומדות בתקן זיהום האוויר EEV. מדובר בתקן אירופאי (מחמיר יותר מתקן יורו 5) הדורש הפחתה בפליטת חלקיקי פיח (PM). הגורמים לעלייה במחלות לב וריאה. באיסוזו ישראל מספרים כי עמידה בתקן EEV מעניקה באירופה הטבות שונות כמו הענקת פחת מואץ למשאית שתעמוד בתקן או מניעת כניסתן לעיר של משאיות שאינן עומדות בתקן וכי הם פועלים לקידום הטבות כאלו גם בארץ.