דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
רכבת ישראל תפעיל רכבות חשמליות החל משנת 2015
נתי גרנץ 31 באוגוסט 2010 18:55 אין תגובות

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) הפקידה אתמול את התוכנית לרכבות חשמליות של רכבת ישראל. מרבית המדינות המפותחות צמצמו את היקף הרכבות המונעות בהינע דיזל, ועברו להינע חשמלי, ע"י חשמול מערכת המסילות שלהן.

Print Friendly, PDF & Email
רכבת ישראל תפעיל רכבות חשמליות החל משנת 2015

רכבת ישראל תפעיל רכבות חשמליות החל משנת 2015

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) הפקידה אתמול את התוכנית לרכבות חשמליות של רכבת ישראל. מרבית המדינות המפותחות צמצמו את היקף הרכבות המונעות בהינע דיזל, ועברו להינע חשמלי, ע"י חשמול מערכת המסילות שלהן. כעת, פועלת רכבת ישראל למעבר להנעת רכבות בחשמל, והתאמת רשת מסילות הברזל בארץ להנעת רכבות חשמליות. במסגרת זו צפויה רכבת ישראל להגיש את תוכנית החישמול להערות הוועדות המחוזיות והציבור.

הערכת עלות הפרויקט הינה כ-5 מיליארד ₪ (לא כולל רכש נייד) והפרויקט ימומש במרבית רשת המסילות של רכבת ישראל תוך כעשור. כיעד ראשון, יופעלו ב-2015 קווים תפעוליים מכרמיאל למרכז הארץ, קווי רכבת באזור השרון ומת"א לכיוון אשקלון. וב2017 – יופעל הקו המהיר לירושלים.

פרויקט החשמול יאפשר שדרוג משמעותי של כלל מערך הרכבות בישראל לרבות שיפור השירות לנוסע, הגברת מהירות ותדירות הרכבות, אמינות ודיוק גבוהים יותר, שיפור האינטגרציה עם אמצעי תחבורה ציבורית משלימים, הגדלת קיבולת הנוסעים, הקטנת הצפיפות בקרונות בשעות הלחץ, פוטנציאל לתוספת תחנות ועוד.

בשונה מהפעלת רכבות על ידי דיזל, תאפשר הרשת החשמלית תפעול רכבות ארוכות יותר, מהירות יותר וחסכוניות יותר. כך לדוגמא:  האצה מ 0-140 ק"מ, תיעשה  בהינע דיזל ב-230 שניות, לעומת 110 שניות בלבד בהינע חשמלי, מספר קרונות לקטר מוגבלים ל-9 קרונות או 5 כפולים לדיזל לעומת 18 קרונות או 10 כפולים לרכבת חשמלית. חישמול המסילה יביא להפחתת מזהמים NOX לאורך הציר 100-150 מק"ג למ"ק (עד 16% מהתקן). זאת בנוסף להפחתה ממוצעת של רעש לאורך המסילה: dBA2.5-3.5 והפחתת רעש בתחנות של כ- dBA6.

"רשת מסילות חשמלית תביא את רכבת ישראל לעידן חדש", אומר מנכ"ל רכבת ישראל , יצחק (חקי), "היכולת שלנו להעביר רכבות מהירות יותר וארוכות יותר, תאפשר לקלוט יותר נוסעים ולהסיע אותם בבטחה ובזמן הקצר ביותר מנקודה לנקודה. המשמעות היא עלייה חדה במספר הנוסעים הבוחרים ברכבת – וכתוצאה מכך: פחות רכבים, פחות תאונות ופחות זיהום אוויר".

Print Friendly, PDF & Email
הוועדה לתשתיות לאומיות מסילה חשמלית רכבת חשמלית רכבת ישראל תחבורה ירוקה

נתי גרנץ |להציג את כל הפוסטים של נתי גרנץ


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-017_A3
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
shaar-013-A3
PrevNext
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד