נציגי ממשל בכירים בצרפת, ביניהם אנשי המשרד להגנת הסביבה, דנים בימים אלה עם רשויות המס במדינה באפשרות להגביל כניסת רכבי פנאי לשטחה של פריז, במסגרת מאבק של השלטונות בזיהום האוויר בעיר. הצדדים דנים באשפרות לנסח מתכונת מס מיוחדת, לפיה כניסתם של קרוסאוברים גדולים ומזהמים לתוך העיר הבירה, תותנה בתנאים מגבילים, מיסוי כבד ואגרות בתעריפים גבוהים.
לראשונה בעולם: פריז מגבילה כניסת רכבי פנאי לשטחה
נציגי ממשל בכירים בצרפת, ביניהם אנשי המשרד להגנת הסביבה, דנים בימים אלה עם רשויות המס במדינה באפשרות להגביל כניסת רכבי פנאי לשטחה של פריז, במסגרת מאבק של השלטונות בזיהום האוויר בעיר. הצדדים דנים באשפרות לנסח מתכונת מס מיוחדת, לפיה כניסתם של קרוסאוברים גדולים ומזהמים לתוך העיר הבירה, תותנה בתנאים מגבילים, מיסוי כבד ואגרות בתעריפים גבוהים.
בשל רגישותו של הנושא, הן עבור פלגים מסויימים באוכלוסיה הצרפתית והן עבור יצרניות רכב רבות במדינה, אף אחד מהגורמים המעורבים בדיונים, לא הסכים לחתום על המזכר שנוסח, שכן חברות רבות בתעשיית הרכב המקומית, הינן בעלות כוח רב והשפעה על הפוליטיקה במדינה.בין השמות הבולטים של יצרני הרכבים הצרפתיים ניתן למצוא את קונצרן PSA- יצרני פיז'ו- סיטרואן וחברות רנו וניסאן. ביקורת נוספת על המהלך נשמעת גם מצד רשויות הרווחה הצרפתיים, הטוענים כי רכבי הפנאי הלא מזהמים הינם יקרים ולכן אינם זמינים לכלל הציבור.
אך בניגוד לחששותיהם של הפוליטיאים, שני הקונצרנים הגדולים, רנו- ניסאן ופיז'ו-סיטוראן דווקא הביעו את תמכיתם בתוכנית החדשה. מאחר ודגמי הרכבים הגדולים מעולם לא היו רווחיים עבור חברות הרכב. בנוסף, מיהרו מנהלי החברות להדגיש גם כי בשנים האחרונות עוברת תעשיית הרכב בצרפת מהפכה ירוקה, במסגרתה, משקיעים היצרנים הון עתק בייצור כלי רכב ידידותיים לסביבה ובהתייעלות אנרגטית של מפעליהם.
גם סגן ראש עיריית פריז, דניז באופין הביע בפומבי את תמיכתו בתוכנית. בראיון לתוכנית רדיו בתחנה הגרמנית RTL, אמר באופין כי הוא לא מבין את מי שנוסע ברכב גדול בתוך שטחי פריז והמליץ לכל תושבי צרפת למכור רכבים אלה ולעבור לנהוג באלטרנטיבה אקולוגית יותר. בימים אלה צפוי הממשל הצרפתי להכריע בנוגע לגורל התוכנית הסביבתית.