המרכז לתקשורת מודעת ע"ש שרי אריסון במרכז הבינתחומי הרצליה, משיק את "אקו-קליפ", פסטיבל ידידותי לסביבה. האירוע יתקיים במסגרת רשת הפייסבוק ובמסגרתו תינתן במה לסרטונים ביתיים קצרים, שיעודדו שינוי אקטיבי בנושאי איכות הסביבה. זהו הפסטיבל הסרטים הראשון בארץ שינוהל כולו ברשת החברתית.
צילום: יובל חיימוביץ'
המרכז הבינתחומי מגייס את הפייסבוק לשמירה על הסביבה
המרכז לתקשורת מודעת ע"ש שרי אריסון במרכז הבינתחומי הרצליה, משיק את "אקו-קליפ", פסטיבל ידידותי לסביבה. האירוע יתקיים במסגרת רשת הפייסבוק ובמסגרתו תינתן במה לסרטונים ביתיים קצרים, שיעודדו שינוי אקטיבי בנושאי איכות הסביבה. זהו הפסטיבל הסרטים הראשון בארץ שינוהל כולו ברשת החברתית.
המרכז מזמין את הקהל הרחב, באמצעים זמינים דוגמת מצלמת הטלפון הנייד, המצלמה הביתית וכדומה, סרטון קצר, בן 30-90 שניות בלבד, שיציע פתרון יצירתי לבעיה סביבתית. הפסטיבל מציע חמישה נושאים להתייחסות: זיהום אוויר, חסכון במים, מחזור, חסכון באנרגיה וזיהום ים וחופים. כמו כן,תהיה בו קטגוריה פתוחה להתייחסות בסוגיות "ירוקות".
מטרת הסרטונים היא להעלות את הנושא למודעות, אם בהצעת דרך לפעולה אקטיבית, ואם בהגשת רעיונות מופרכים, סטיריים ויצירתיים במיוחד להתמודדות עם האתגר הסביבתי, שיחרטו בזיכרון את עצם קיומו ואת הצורך להתמודד עימו.
את הסרטונים ניתן להעלות סרטונים לאפליקציית הפייסבוק של פסטיבל אקו-קליפ בכתובת http://www.facebook.com/ecoclip עד 20.2.2011. במהלך החודש, יוזמנו הגולשים לצפות ולדרג את הסרטונים האהובים עליהם. בתום התקופה, ייבחנו 15 הסרטונים האהובים ביותר, שזכו לכמות הצפיות וה"לייקים" הגבוהה ביותר, על ידי צוות אנשי מקצוע מתעשיית התקשורת והבידור בארץ, אשר יבחרו את שלושת הסרטונים המובילים ויזכו את יוצריהם בפרסים.
את האירוע יזמו שניים מבוגרי בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, מישל לורי ויובל חיימוביץ. לדברי המארגנים, קיום הפסטיבל באינטרנט היא ידידותית לסביבה, ותאפשר הפצה רחבה מאוד של הסרטונים והמסרים שלהם לקהל הרחב.