מנכ"ל בטר פלייס ישראל, משה קפלינסקי הציג היום באירוע השקה מיוחד שערכה החברה לתחנה הראשונה בישראל להחלפת סוללה לרכב חשמלי סקירה אודות פריסת התשתיות של החברה בארץ. בדבריו התייחס קפלינסקי לשלושת מרכיבי המערכת: פריסת התשתיות, מערך שירות לקוחות וניסוי כלל מערכתי מתמשך המתבצע בימים אלה.
מנכ"ל בטר פלייס ישראל: המערכת שלנו תאיץ את ייצור החשמל הנקי בארץ
מנכ"ל בטר פלייס ישראל, תמיר קפלינסקי- צילום: אירית אוליצקי
מנכ"ל בטר פלייס ישראל, משה קפלינסקי הציג היום באירוע השקה מיוחד שערכה החברה לתחנה הראשונה בישראל להחלפת סוללה לרכב חשמלי סקירה אודות פריסת התשתיות של החברה בארץ. בדבריו התייחס קפלינסקי לשלושת מרכיבי המערכת: פריסת התשתיות, מערך שירות לקוחות וניסוי כלל מערכתי מתמשך המתבצע בימים אלה.
קפלינסקי דיווח כי כבר היום, פרסה חברת בטר מעל ל-1000 עמדות טעינה ברחבי הארץ. על פי התוכנית, אמורה החברה להקים 40 תחנות החלפת סוללה ברחבי הארץ, כאשר כיום קיימות כבר 9 תחנות כאלה ותחנה הראשונה המוכנה לשימוש נמצאת בקריית עקרון שבשפלה. בעוד מספר שבועות תחל החברה בייצור 10 תחנות נוספות. בהמשך, לדברי קפלינסקי החברה תוסיף תחנות החלפה נוספות ברחבי הארץ בהתאם לדרישות הציבור.
קפלינסקי התחייב לכך שתשתיות החברה עומדות בתקנים המחמירים ביותר של בטיחות ואיכות סביבה. לטענתו, "בטר פלייס עובדת יחד עם חברת החשמל בישראל על מנת לנצל בצורה היעילה ביותר את רשת החשמל הארצית לצרכיה. הרשת המנוהלת שלנו תאפשר התאמת הביקוש להיצע, תהיה נוחה לכל משתמש ואף תהווה מנוף לקידום שימוש באנרגיות מתחדשות בישראל".
חברת בטר פלייס כבר החלה לבסס את המערכת שלה בעולם על אנרגיות מתחדשות, בעיקר על אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח. קפלינסקי הסביר כי "הסוללה שפיתחנו מתאימה את ביקוש החשמל להיצע שלו. לא צריך לטעון כשמשתמשים אלא דווקא להיפך. לכן קל מאוד להתאים את הביקוש לייצור, למשל אנרגיית רוח מיוצרת בעיקרה בלילה, או להשתמש בעודפי אנרגיה סולארית במשך היום. לכן, המערכת תשתמש מאיץ ליצירת אנרגיה מתחדשת גם בישראל. כולי תקווה שזה יקרה מהר. אנחנו מצידנו כבר התחייבנו לקנות אנרגיה נקייה ולתת לה עדיפות ראשונה גם בארץ. למעשה ישנם מגעים וניסיונות לגבש שיתופי פעולה עם חברות סולאריות בארץ".
כשנשאל קפלינסקי האם תשפיע חוסר הוודאות הרגולטיבית בשוק השוררת בשוק הסולארי בישראל כיום, על פעילותה של בטר פלייס בתחום האנרגיות המתחדשות, אמר כי "המצב הזה לא משפיע עלינו משום שמאחר ורשת הטעינה תהיה רשת מנוהלת, היקף ייצור החשמל הנוכחי היום יספיק גם לכל המכוניות במדינת ישראל".