חברת אקסלרייט הגז הטבעי האמריקאית, אקסלרייט היא היחידה שנותרה במכרז להקמת מתקן ה-LNG לייבוא גז טבעי מאירופה בצפון הארץ. בשל כך, תבקש ככל הנראה חברת החשמל אישור להתקשר עם החברה ללא מכרז. אקסלרייט נבחרה על ידי חברת החשמל מבין שלוש מועמדות נוספותמשום שהיא היחידה שעמדה בתנאי הסיווג של המכרז. הציבור יתבקש להגיש את הערותיו לבקשת חברת החשמל תוך 10 ימים.
אקסלרייט היא המועמדת היחידה להקמת מתקן הגז הנוזלי
מתקן גז טבעי
חברת אקסלרייט הגז הטבעי האמריקאית, אקסלרייט היא היחידה שנותרה במכרז להקמת מתקן ה-LNG לייבוא גז טבעי מאירופה בצפון הארץ. בשל כך, תבקש ככל הנראה חברת החשמל אישור להתקשר עם החברה ללא מכרז. אקסלרייט נבחרה על ידי חברת החשמל מבין שלוש מועמדות נוספות משום שהיא היחידה שעמדה בתנאי הסיווג של המכרז. הציבור יתבקש להגיש את הערותיו לבקשת חברת החשמל תוך 10 ימים.
מתקן הגז הנוזלי המתוכנן כולל מצוף ימי המתחבר לאניית גיזוז. עלות הקמת המצוף בכ-70 מיליון דולרים וחכירת האנייה תעלה 150 אלף דולרים ליום. השלמת המתקן מתוכננת ל שנה הבאה, כאשר תחילת ייבוא הגז צפויה בסופה. לטענת שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו, ייבוא הגז הטבעי מהעולם באמצעות המתקן החדש תסייע בהפחתת התלות בגז המצרי ותקל על העומס הנוצר על מאגרי הגז הישראליים הפעילים. חברת אקסלרייט מחזיקה בצי אניות הגיזוז הגדול ביותר בעולם כיום. על פי החלטת חברת החשמל, היא היחידה המסוגלת לעמוד בלוח הזמנים הקצר שהוקצב לפרויקט.
יחד עם זאת, ההחלטה להקים את המצוף עוררה התנגדות רבה בקרב תושבים וארגונים ירוקים בעיר חדרה, אשר בשטחה הוא צפוי לקום. עיריית חדרה טענה כי מדובר בפרויקט שיפגע בפיתוח העיר ויגרום לפגיעה סביבתית חמורה באזור. ראש עיריית חדרה, חיים אביטן אף שיגר מכתב בנושא לשר הפנים, אלי ישי בבקשה לדחות את הדיון בעניין במספר חודשים. בקשתו נדחתה בשל פניה של שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו שטען כי מדובר בנושא דחוף ובעל חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה.