משרד התשתיות הלאומיות החל במהלך כולל ליישום מסמך מדיניות הרכב החשמלי, אשר פורסם בסוף חודש פברואר, והפיכתו למסמך בעל תוקף חוקי מחייב. כחלק ממהלך זה, מפרסם המשרד, לשימוע ציבורי, את פרק התקנת מערכת טעינה לרכב חשמלי בתקנות חוק החשמל התשי"ד – 1954.
משרד התשתיות מוציא לשימוע ציבורי את פרק התקנת מערכת הטעינה לרכב חשמלי
משרד התשתיות הלאומיות החל במהלך כולל ליישום מסמך מדיניות הרכב החשמלי, אשר פורסם בסוף חודש פברואר, והפיכתו למסמך בעל תוקף חוקי מחייב. כחלק ממהלך זה, מפרסם המשרד, לשימוע ציבורי, את פרק התקנת מערכת טעינה לרכב חשמלי בתקנות חוק החשמל התשי"ד – 1954. מערכת הטעינה של רכב חשמלי הינה חלק ממערכת החשמל ותהייה חייבת לעמוד בכל הנדרש בהוראות חוק החשמל ותקנותיו. כיוון שנושא מערכת הטעינה לרכב חשמלי, הוא נושא חדש אשר איננו מכוסה במלואו בתקנות החשמל הקיימות, גיבש משרד התשתיות הלאומיות תקנות המיועדות להסדיר את עניין מערכת הטעינה לרכב החשמלי בהיבטים הטכניים והבטיחותיים של המשתמשים ושל עוברי האורח, כפרק בתקנות החשמל (מעגלים סופיים הניזונים במתח עד 1000 וולט).
ממשרד התשתיות נמסר כי חוק החשמל, התשי"ד – 1954 , חוקק לשם הסדרת הפעילות בתחום החשמל, ומכוחו הוצאו תקנות הקובעות כללים לביצוע עבודות חשמל, לרבות בדיקות שיש לבצע ברשתות ובמתקני חשמל. ביצוע עבודות החשמל והבדיקות הנדרשות, על ידי אנשי המקצוע העוסקים בתחום, בהתאם לתקנות אלה הם חובה שמבטיחה את בטיחותו, אמינותו ותקינותו של מתקן החשמל. עוד נמסר כי כי מדיניות משרד התשתיות הלאומיות להפעלת רכב חשמלי, מתבססת בראש ובראשונה על נושא הבטיחות, הן בטיחותו של הצרכן בעת תהליך הטעינה והן של עוברי אורח. התקנות פורסמו לשימוע ציבורי עד 23.6.2011 ועמדות הציבור אשר יתקבלו ישקלו לצורך גיבושן הסופי של התקנות.