בשל המחאה הציבורית הנרחבת, לחץ שר התשתיות, עוזי לנדאו על משרד האוצר, שהסכים להפחית את מס הבלו, בשיעור הזהה לעליית מחירי הדלק שהייתה אמורה להתרחש הלילה.
משרדי האוצר והתשתיות הפחיתו את שיעור המס על הדלק והותירו את מחירו ללא שינוי
שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר התשתיות, עוזי לנדאו, החליטו על הורדה זמנית של המס על הדלק בחודש אוגוסט בסכום של 31 אגורות. המשמעות היא שמחיר הדלק יישאר הלילה בלא שינוי.
בשל המחאה הציבורית הנרחבת, לחץ שר התשתיות, עוזי לנדאו על משרד האוצר, שהסכים להפחית את מס הבלו, בשיעור הזהה לעליית מחירי הדלק שהייתה אמורה להתרחש הלילה, ובכך למעשה נשאר מחיר הדלק זהה לשיעורו כיום. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יישאר על 7.22 ש"ח לליטר.
בכניסה לישיבת הממשלה אמר שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו: "מחירי הדלק עומדים לעלות, על פי הערכה בשיעור של כ-30 אגורות, אלא אם יינקט צעד שישמור על יציבות המחירים. המיסים שמטיל האוצר מהווים יותר מ- 50% ממחירו של ליטר בנזין לצרכן. הדרך לשמור על רמה סבירה של מחירי הדלק היא הורדה במיסים שמטיל האוצר – הבלו והמע"מ. בנושא זה פניתי לראש הממשלה כבר לפני מספר חודשים. רחשי הלב של הציבור אמיתיים. אי אפשר להשית על הציבור מיסים מעבר לכח הסיבולת. עלינו להודיע מיידית שמחירו של הדלק לא עולה ושהממשלה סופגת את העלויות, לפחות בחודשים הקרובים".
בנושא מרווח השיווק אמר השר: "מרווח השיווק קטן ביותר בהשוואה לנושאים האחרים, אז אי אפשר לתלות בו את הכל. אבל גם בתחום זה אנו עוסקים. צוות שהקמתי יגיע לסיכום בקרוב מאד, ואני מקווה שנוכל גם אנחנו לתרום את חלקנו ולהקל על הציבור, אבל אי אפשר לתת לבעיה פתרון מהשרוול מתוך היסטריה".
מארגני המחאה על מחירי הדלק הגדירו את החלטת האוצר כפירורים לאזרחים וביטלו את חשיבותה, לטענתם המחלוקת הבסיסית היא על היקף המיסוי הקבוע והמוגזם על הדלק והבנזין (בלו ומע"מ), ויש להפחית את שיעורו מרמה של 60% ל-30%.