דלק ישראל שבשליטת יצחק תשובה דיווחה הבוקר (ב') על דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2011. מנתוני החברה עולה כי הרווח הנקי של החברה בחציון הראשון של 2011 הצטמצם ל-20 מיליון ש"ח מרמה של 55 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד. כמו כן דיווחה החברה על עלייה בהכנסותיה כתוצאה מעליית מחירי הדלקים ועלייה במכירות חנויות הרשת.
ירידה של 64% ברווח הנקי של דלק ישראל בחציון הראשון של השנה, למרות גידול של 25% במחזור המכירות
אבי בן אסאייג – מנכ"ל דלק ישראל – צילום קובי פלר
דלק ישראל שבשליטת יצחק תשובה דיווחה הבוקר (ב') על דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2011. מנתוני החברה עולה כי הרווח הנקי של החברה בחציון הראשון של 2011 הצטמצם ל-20 מיליון ש"ח מרמה של 55 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד. כמו כן דיווחה החברה על עלייה בהכנסותיה כתוצאה מעליית מחירי הדלקים ועלייה במכירות חנויות הרשת.
הרווח הנקי החשבונאי ברבעון השני אשתקד הושפע לטובה מביטול הפרשה בסך של כ-8 מיליוני ש"ח בגין אופציות מנכ"ל שפרש ורווח מחברות כלולות (בעיקר בחו"ל) של כ-7.5 מיליוני ש"ח.
בחציון הראשון אשתקד הושפע הרווח הנקי החשבונאי מרווח הון של כ-19.5 מיליוני ש"ח, מביטול הפרשה בגין אופציות מנכ"ל ורווחים מחברות כלולות (בעיקר בחו"ל), בסך של כ-9 מיליוני ש"ח.
מכירות החברה בחציון הראשון של 2011 הסתכמו ב-3.075 מיליארד ש"ח המהווים עליה של 25% לעומת החציון הראשון של 2010. הרווח הגולמי ברבעון השני השנה גדל בכ-4% לעומת אשתקד, ובחציון הראשון גדל הרווח הגולמי בכ-6% בהשוואה לחציון המקביל אשתקד.
מחזור המכירות של רשת חנויות הנוחות "מנטה" בחציון הראשון הסתכמו בכ-132 מיליוני ש"ח, כ-29% גידול בהשוואה לחציון הראשון אשתקד.
הרווח התפעולי מפעולות רגילות ומתמשכות ברבעון השני לשנת 2011 הסתכם בכ-40 מיליוני ש"ח בהשוואה ל-43 מיליוני ש"ח אשתקד (בנטרול רווחי הון והכנסה מביטול הפרשה לאופציות מנכ"ל לשעבר שנכללו ברבעון השני אשתקד) ובחציון הראשון השנה הסתכם הרווח התפעולי מפעולות מתמשכות בכ-90 מיליוני ש"ח בהשוואה לכ-94 מיליוני ש"ח אשתקד, (בנטרול רווחי הון והכנסה מביטול הפרשה לאופציות מנכ"ל לשעבר שנכללו בחציון הראשון אשתקד) ירידה של כ-4%.
ה-EBITDA של החברה (רווח לפני מס, פחת, הפחתות והוצאות מימון) עמד בחציון הראשון על 132 מיליון ש"ח, עליה זעירה לעומת 131 מיליון ש"ח בחציון הראשון של 2010.
מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג: "עליית מחירי הדלק בארץ ובעולם בששת החודשים הראשונים של שנת 2011 הביאה לעלייה משמעותית בהיקף המכירות במתחמי התדלוק בערוצי הדיסקאונט בחברה ומנגד לשחיקה בערוצים האחרים.
החברה רושמת ברבעון השני צמיחה משמעותית של כ-31% במכירות רשת חנויות מנטה ומנטה מרקט. בכוונת החברה להמשיך בפיתוח האסטרטגיה הקמעונאית, ובכלל זה המשך הקמת חנויות נוחות ומינימרקטים חדשים, פריסת פעילות קפה ג'ו במתחמים והקמת מתחמי מסחר נוספים.
עד היום השלימה החברה הקמתם של 5 מתחמי תדלוק חדשים, 15 חנויות נוחות ו-2 חנויות מנטה מרקט. החברה נמצאת בשלבי תכנון ובניה מתקדמים של 6 מתחמי תדלוק חדשים ו-12 חנויות נוחות חדשות".
סמנכ"ל הכספים בדלק ישראל, משה משיח: "מהלכי ההתייעלות בהם נקטה החברה, וממשיכה בהם גם ברבעון 3, הביאו למיתון השפעת השחיקה במרווחים על אף עלייה בהוצאות שונות, לרבות עמלות כרטיסי אשראי והוצאות אחרות, ובסך הכל שמרה החברה על רמת רווחיותה מפעולות נמשכות. השלמת הגיוס המוצלח של אגרות החוב תרם גם הוא לחיזוק איתנותה הפיננסית של החברה ושיפור במבנה החוב ובעלויות המימון בהמשך השנה".