חברת נ.ת.ע מודיעה שפרויקט הרכבת הקלה של תל אביב יוצא לדרך. חלקים שונים ברחבי תל אביב, רמת גן, פתח תקווה ובני ברק יסגרו לתנועה בזמן העבודות שימשכו לאורך תקופה של כשנתיים, תחילת תנועת הרכבת אינה ידועה בינתיים.
לא רק בי-ם: נ.ת.ע החלה את עבודות התשתית של הרכבת הקלה בתל אביב
חברת נ.ת.ע, נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ, שהוקמה במטרה לפתור את בעיות התחבורה במטרופולין תל-אביב מודיעה שפרויקט הרכבת הקלה של תל אביב יוצא לדרך. הפתרון שמציעה נ.ת.ע לבעיות התחבורה במטרופולין ת"א משלב אמצעי תחבורה שונים למערכת אחת, ש"חוט השדרה" שלה הוא רכבת עירונית חשמלית. מדובר בקו שיחל בפתח תקווה, יחצה את רמת גן, בני ברק ותל אביב ויסתיים בבת ים, כ־11 ק"מ מתוכו יעברו תחת העיר תל אביב והשאר מעל פני האדמה.
במהלך החודש יחלו עבודות חפירה בחניון "גלי גיל" בת"א. החניון יסגר ל-5 שנים וישמש אתר עבודות לחפירת מנהרות תת קרקעיות לרכבת הקלה. בשלב ראשון יחפר פיר השילוח המשמש מרתף תת קרקעי ממנו משוגרות מכונות הכרייה (TBM) ובשלב שני לאחר גמר ביצוע המנהרות משמש כמפלג למערכת המסילות, שלב שבו יכרו את החלל התת קרקעי ויניחו את מבנה מסילות הרכבת. בנוסף מתוכנן החודש להיחפר פיר שילוח באתר אם המושבות (ממערב לכביש מס' 4).
חניון "בית רומנו" הנמצא ברח' יהודה הלוי 12-14 בת"א נסגר כבר בחודש אוגוסט, שטח החניון משמש כאתר עבודה לפרויקט הרכבת הקלה. חברת נ.ת.ע תחל בחודשים הקרובים בביצוע עבודות תשתית לצורך כריית מנהרה בקטע שבין חניון בית רומנו (צד מזרחי) לרחוב הרצל.
השיטה הכרייה שתיושם בתל אביב Cut and Cover (פתיחת מקטע כביש, הקמת המסילה והתחנה וכיסוי מלמעלה), צפויה להשבית חלק מרחובות העיר לתקופה של חודשים. ועדת היגוי מיוחדת שבראשה מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל, הוקמה כדי למנוע חיכוכים בין משרדי הממשלה והרשויות. החברים בוועדה: סגן החשכ"ל באוצר גיל שבתאי; סגן ראש אגף התקציבים שאול מרידור; מנכ"ל עיריית תל אביב, ראש עיריית בני ברק, המשנה למנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר ומנכ"ל נ.ת.ע הנכנס יצחק זוכמן.
היקף העבודות מסתכם בסכום מצטבר של כ־350 מיליון שקל. עם סיום עבודות כריית הפיר, בעוד כשנה וחצי, יוכנסו לעבודה קודחי בורג שיעבדו במקביל ויחצבו את המנהרה, בה תעבור הרכבת בתוואי התת־קרקעי שלו.