אחד מסימני ההיכר של בירת אנגליה הם האוטובוס קומותיים – הרוטמאסטר, האדומים ששעטו ברחובותיה עד 2005, עת הורדו מהכבישים עקב עלויות תחזוקה גבוהות. למי שהתגעגע – עכשיו הם חוזרים
אוטובוס הקומותיים חוזר לרחובות לונדון: עכשיו עם מנוע היברידי
אחד מסימני ההיכר של בירת אנגליה הם האוטובוס קומותיים – הרוטמאסטר, האדומים ששעטו ברחובותיה עד 2005, עת הורדו מהכבישים עקב עלויות תחזוקה גבוהות. למי שהתגעגע – עכשיו הם חוזרים. ברוח התקופה הם מצויידים במנוע דיזל היברידי כחלק מהמדיניות של ראש עיריית לונדון להיפתר מהאוטובוסים הארוכים עם האקורדיון ולהחזיר את הרוטמאסטר האהוב. המהלך אינו רק שיווקי ותיירותי, אלא נועד לצמצם את תפיסת השטח העירוני ולהקל על נתיבי התחבורה – הרוטמאסטר קצר משמעותית מאוטובוס האקורדיון. הרוטמאסטר החדש הראשון ייכנס לשירות בפברואר 2012, שמונה עד מאי ותריסר עד תום 2012.
מבחינת אקולוגית הרוטמאסטר פולט 640 גרם פחמן דו חמצני לקילומטר – פחות מחצי מהפליטה של אוטובוס האקורדיון הנוכחי עם מנוע הדיזל, ו-3.96 גרם לקילומטר תחמוצות חנקן לעומת 9.38 גרם לקילומטר הנפלט מהאוטובוסים הנוכחיים וצורך קרוב לליטר לכל עשרה קילומטר. סטודיו העיצוב שתכנון את הרוטמאסטר טוענים שהוא 15% יותר יעיל מאוטובוסים היברידיים אחרים ו40% יותר יעיל מאוטובוס קומותיים המבוסס על מנוע דיזל בלבד.
הרוטמאסטר החדש כולל כמה פיצ'רים עיצוביים להקל ולהנעים את חווית הנסיעה בו. שילוב זכוכיות גדולות על מנת להאיר את פנים האוטובוס וריפוד המזכיר את הריפוד המקורי משנות השלושים של המאה הקודמת, מסכי לד המאפשרים מידע לנוסע. לרוטמאסטר החדש שלוש דלתות ושני גרמני מדרגות, ומאחור – אחד הפיצ'רים שהיו אהובים על הלונדונים – משטח מאחור שניתן לסגור בשעות הרוגע, ולפתוח בשעות העומס וממנו ניתן לעלות ולרדת בלי לחכות שהנהג יפתח את הדלתות.
בינתיים ניתן להינות מהתמונות שסיפקה רשות התחבורה של לונדון Transport for London