נועם קום, יו"ר פורום "נוהגים היי טק" ומנהל תחום הרכב בחברת מטריקס אמר את הדברים בועידת הרכב השנתית שהתקיימה הבוקר. בראיון לתשתיות אומר קום "עתיד הרכב החשמלי בארץ הינו עתיד מחויב המציאות. לראייה, כמעט כל יצרניות הרכב בעולם מצידות מכוניות שהין או היברידיות או חשמליות."
ועידת הרכב השנתית: המכונית החשמלית היא הדבר המעניין ביותר בענף התחבורה
נועם קום, יו"ר פורום "נוהגים היי טק" ומנהל תחום הרכב בחברת מטריקס אמר את הדברים בועידת הרכב השנתית שהתקיימה הבוקר. בראיון לתשתיות אומר קום "עתיד הרכב החשמלי בארץ הינו עתיד מחויב המציאות. לראייה, כמעט כל יצרניות הרכב בעולם מצידות מכוניות שהין או היברידיות או חשמליות." קום מעריך מאוד את מודל בטר פלייס וטוען שרעיון תחנות החלפת הסוללות הוא אחד הפתרונות הטובים ביותר לחסם מאוד גדול שמעכב מעבר מאסיווי יותר למכוניות חשמליות. לשיטתו, ישנם שני אתגרים עיקרים – אתגר הקיימות ואתגר מחירי הדלק.
"מודל בטר פלייס הנותן לנהג רכב משפחתי ולא רכב נישה, עם טווח נסיעה מוגדל (תחנת החלפת הסוללות) הוא פתרון מצויין לחברה הישראלית". אומר קום "אך זהו גם פתרון שהוא בעיקרו כלכלי, למרות החסמים. כמו שזה נראה כרגע, אם קונים חבילה בלי יותר מידי נעלמים, בלי שינויים קיצוניים בעלויות הדלק, אנחנו רואים מודל כלכלי שיהיה כדאי." אולם במפתיע, אין עדיין את הנחת השימוש לעובד במכונית חשמלית כמו במכונית היברידית – מה שמייצר פער של 540 ₪ לחודש לטובת המכונית ההיברידית. "אם יופחת שווי השימוש" אומר קום "עובדים רבים יבחרו ברכב חשמלי ולאו דווקא ברכב מנוע בעירה או רכב היברידי".
לטענת קום, החסם המשמעותי ביותר יהיה נושא הנוחות והפרקטיקה. לטענתו צריך לחשוב על הסביבה לפני שחושבים על האפשרות לנסוע לאילת "אך זה נושא שנצטרך להסתגל אליו, כפי שהתרגלנו לתהפוכות אחרות בתחום הרכב, החל מהמעבר מגיר ידני לאוטומטי, מודל הליסינג ושינויים נוספים". כמנהל צי הרכב בחברת מטריקס, הוא מתגאה בכך שמטריקס הייתה החברה הראשונה שהתחייבה לרכוש מחברת ליסינג רכבים חשמליים של בטר פלייס ואנרגיה מחברת בטר פלייס עצמה. "ככל שהמודלים הכלכליים יהיו אטרקטיביים, יותר ויותר יבואנים ייבאו מכוניות חשמליות" – ומדובר בשוק של 350,000 עובדים בקירוב שמנצלים את הטבת רכב החברה. "כמנהל תחום הרכב במטריקס – אני יכול לומר שאנחנו מאמינים במוצר. הוא אמנם לא מתאים לכולם, אך בצי של עד 70 כלי רכב יש אפשרות לשווק לעובדים בטווח השנה הראשונה ואם היה תמריץ דומה לתמריץ הרכב ההיברידי זה היה אפילו יותר קל."