כל מי שביקר בתערוכה סולארית בעולם יודע שאי אפשר להתעלם ממותג המופיע כמעט בכל שנה עם דיילות הנראות כמו רוכבות מאונטיז
סולאר אקספו: קנדיאן סולאר עושה עלייה
כל מי שביקר בתערוכה סולארית בעולם יודע שאי אפשר להתעלם ממותג המופיע כמעט בכל שנה עם דיילות הנראות כמו רוכבות מאונטיז (סיירים קנדיים מסוף המאה ה-19), לבושות באדום עם כובע קנדי ומזמינות את העוברים ושווים לביתן של קנדיאן סולאר. אלא שבארץ קנדיאן סולאר הוא מותג לא מוכר. בתערוכת סולאר אקספו בשבוע שעבר בורונה, איטליה, ראיינו שניים מהאנשים שאחראים לכך שבקרוב כולם יכירו את המותג הצפוני האדום – איוון רובי, מנכ"ל אירופה, ודניאל הק, מנהל השיווק באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.
קנדיאון סולאר התחילה בשנת 2001 בקנדה, כחברת סטארט אפ שנועדה לפתח מטענים סולאריים לקונצרן פולקסווגן – אאודי. משם החברה התפתחה עם התחום הסולארי. בשנת 2006 קנדיאן הונפקה ומאז ועד היום החברה המשיכה לצמוח ולדברי רובי, המזרח התיכון ואפריקה החברה היום ממוצבת כאחת משתי יצרניות המודולים המובילות בעולם. כיום מותג קנדיאן סולאר מיובא ארצה על ידי RCS. לקנדיאן מעל 10,000 עובדים ברחבי העולם, מטה החברה נמצא באונטריו קנדה, שם נמצא קרוב ל-10% מהייצור של החברה, יתר הייצור מתבצע בסין. היום לקנדיאן צבר התקנות של 3 גיגה וואט, מתוכם 10% בקנדה והיתר בסין. רובי צוחק ואומר "הפסקנו לספור אחרי הגיגה וואט הראשון".
מוצרי קנדיאן סולאר כוללים פאנלים מונו קריסטליים ופולי קריסטליים, אך לא נכנסה עד היום לתחום הפס הדק (ת'ין פילם) "אנחנו מאמינים שמולטי קריסטליין היא הטכנולוגיה שתוביל בשנים הקרובות ותנצח במרוץ הטכנולוגי" אומר רובי. "אנחנו משקיעים חלק גדול מהתקציב במו"פ. אנחנו מאמינים שאיכות היא הדבר החשוב ביותר לשרידות בשוק. יש לנו פטנט שלנו שנקרא "אלבס" שמבוסס על עיבוד מתכת מה שמיצר עבור מוצרינו יעילות גבוהה יותר".
הנושא החם ביותר בשנה האחרונה בתחום הסולארי הוא התחרות מול היצרנים הסינים. רובי אומר שכיוון שרוב הייצור מתבצע בסין, יש לקנדיאן את היכולת להתחרות על הענק מהמזרח. "אם זאת אנחנו שומרים על הראיה העסקית ארוכת הטווח שלנו – להתמקד בבניית מערכת יחסים עם הלקוחות שלנו. אני מאמין שאנחנו בין החברות התחרותיות ביותר בשוק היום".
רובי מכיר את השוק הישראלי ואומר שבסופו של דבר, כמו כל שוק "היכן שיש ביקוש יש עניין עבורנו, כשחקן גלובאלי המעוניין להטמיע אנרגיה סולארית. אנחנו רואים שהממשלה תומכת בכיוון הסולארי, ובחודשים האחרונים יש פעילות עם הסגירות הפיננסיות האחרונות. למרות המצב הפוליטי, אנחנו רואים את השנתיים הקרובות כשנתיים של הזדמנות ואנחנו מעוניינים להיכנס לשוק לטווח הארוך. בישראל היום מדברים על פרויקטים בגריד פאריטי וחשוב לנו לבסס את עצמנו בישראל עכשיו כדי לבנות שם עתיד למותג קנדיאן סולאר, קנדיאן היא כמובן מובילת שוק בקנדה וארה"ב ונמצאת בסין, יפן, הודו, אוסטרליה" ומדגיש "בקרוב בישראל".