משתתפי מבצע "חסכת הרווחת" מהקיץ האחרון לא בהכרח חסכו כסף מכיוון שבחברת החשמל לא מיהרו לבדוק את מוני החשמל. רשות החשמל מבקשת לתקן את המעוות
חסכת ולא בהכרח הרווחת
רשות החשמל יוצאת להגנת הצרכנים ונוזפת באופן חריף בחברת החשמל על רקע העובדה כי נציגי החברה הפחיתו באופן קבוע בקריאת מוני החשמל של הצרכנים. הרשות קובעת כי חלה עלייה ב"דילוגים היזומים" של חח"י כאשר דילוגים אלו מייצרים מצב בעייתי במסגרתו לא נבדקים מוני החשמל- דבר היכול להוביל לתשלום עודף מצד הצרכנים מבלי שאלו יעודכנו בכך.
אחד הנתונים המטרידים ביותר בהודעה זו של הרשות נובע מכך שחברת החשמל, שהתהדרה בקיץ האחרון במבצע "חסכת הרווחת" מתוך נסיון להפחית בצריכת החשמל – לא מימשה כראוי את הבטחתה. בהודעה שיצאה מטעם הרשות נכתב כי " התנהלות חח"י מדאיגה ביחס כלל צרכניה בכלל, ובצרכנים המייצרים אנרגיה בטכנולוגיה פוטוולטאית ובצרכנים שהצטרפו להסדר "חסכת הרווחת" בפרט. זאת, בשל העובדה כי החברה לא שלחה קוראי מונים אל השטח ולא קראה את נתוני צריכת החשמל של חלקם בפועל, אלא ביצעה הערכת צריכה סטטיסטית של צריכתם".
בהמשך דבריה, כותבת נציגת הרשות כי "בכך עולה חשש, כי הצרכנים שבוצע עליהם דילוג יזום המייצרים אנרגיה פוטוולטאית לא יזכו בחשבון החשמל שנשלח אליהם לכמות הזיכוי הנכונה המגיעה להם מהחברה וכן כי צרכנים הרשומים להסדרת "חסכת הרווחת" ונערך בביתם דילוג יזום, קיבלו הערכת צריכת חשמל גבוהה, בעוד בפועל צריכתם הופחתה, אך הם לא יזכו להנחה המגיעה להם".
הרשות קוראת לכלל הציבור לבחון היטב את חשבונות החשמל ששילמו בחודשי הקיץ האחרונים ולבחון האם חלה ירידה יחסית לאלו מהם שתהחברו למצבע "חסכת הרווחת". עוד נכתב כי הרשות מבקשת להכפיל את הקנס שיושת על חברת החשמל במקרה של "דילוגים" מסוג זה. כיום משלמת החברה "קנס" של 12.5 ₪ על דילוג מעין זה בעוד שלאחר השימוע יידרש תשלום של 25 ₪ לחשבון.
הגב' מירב יוסף, ראש אגף צרכנות ברשות החשמל אמרה כי "מדובר בנתון מדאיג, במיוחד לאור העובדה שהדבר נתון בידיה של חברת החשמל והיא שמחליטה לבצעו. לאור הגידול המצטבר בכמות הדילוגים היזומים והשלכתם על הערכות הצריכה של צרכני החשמל נראה כי האמור לעיל אינו מספיק ולכן מפרסמת הרשות להתייחסות הציבור שימוע אמת מידה לדרכי פעולה נוספות שתצמצמנה את היקף ההערכות הללו שמבצעת חברת החשמל".