הדלקים שיופקו בעיקר מביו- מסה יאפשרו לכל צי מטוסי החברה להמריא מלונדון עם דלק נקי כבר ב-2015
בריטיש אירווייז משקיעה חצי מיליארד דולר במעבר לדלקים ביולוגיים
חברת התעופה "בריטיש אירווייז" עומדת להשקיע 500 מליון דולר במתקן ייחודי אותו תקים יחד עם חברת הביודיזל "סולנה פיולז" במטרה להסב את צי המטוסים שלה לשימוש בדלקים ביולוגיים. מדיווח שפורסם ב"פורבס" עולה כי המתקן החדש יוכל לספק את צרכיה של החברה עבור כל הטיסות שימריאו מלונדון.
חברת התעופה הבריטית הודיעה כי מצאה בית זיקוק שיוכל לספק לה 50 אלף טון של דלק ירוק בשנה. שימוש באותם דלקים אלטרנטיביים יוכלו לחסוך לא פחות מ-500 אלף טון של אשפה הנסובה משימוש בדלקים פוסיליים. "אנחנו מאושרים מכך שמדיניות השמים הירוקים של לונדון עושה צעד נוסף בדרך להגשמתה" אמר קית' ויליאמס, מנהל בכיר ב"בריטיש אירווייז" המתיימרת להפחית את אחוזי הפליטות שלה ב-50% עד לשנת 2050 "יחד עם שותפינו הנמצאים בחזית הטכנולוגיה, אנחנו בדרך הנכונה כדי לקיים את הבטחת הדלק הירוק כבר ב-2015".
"סולנה" (Solena Fuels) עתידים להשתמש בנכסים של 'בריטיש אירווייז' מתחום הביו מסה, אותם יהפכו לגז טבעי שישמש כדלק. התמהיל ליצירת הגז עתיד לכלול, מעבר לשימוש בביו מסה ואשפה, שימוש גם במוצרים חקלאיים דור 2 ואשפת עצים. יתרונה של החברה נובע בין השאר מגיוון מוצרי היסוד מהם מופק הדלק, שמגיע לקו הסיום כמוצר אחיד.
ב"סולנה" מדגישים כי הדלקים הביולוגיים שהם מפיקים לא מבוססים על חקלאות מזון שכן דלקים מסוג זה הביאו בעבר לקטסטרופות של מחסור ביבולים ולהעלאתם של מחירי התירס והסוכר, דבר שגרר מצוקות רעב עולמיות. על פי דיווחי החברה, כמות גזי החממה שעתידים להיחסך במהלך המעבר לאותו דלק ביולוגי עומד על עד 95%.
הקמת מתקני הזיקוק ייצרו באופן מיידי 1,000 מקומות עבודה זמניים ו-150 מקומות קבועים לעובדי המתקן משעה שיוקם בפועל. ג'ונתן קאונסל, יו"ר אגף הסביבה של "בריטיש אירווייז" הבהיר כי במקרה שהמתקן יוכיח עצמו כיעיל, הרי שמתקנים נוספים בסגנון זה יוקמו בהמשך בשאר חלקי בריטניה".