נסיעת מבחן שהייתה אמורה להעביר את כתב הניו יורק טיימס מחוף לחוף הסתיימה במבוכה ל'טסלה' שטענה: הכתב נכנס לניו יורק בשעות השיא וביצע עיקוף שגרם למכונית להתקע
Tesla נגד ה"ניו יורק טיימס": פרסמתם דיווח מסולף על נסיעת מבחן
אלון מוסק, המנכ"ל המיליארדר של חברת טסלה מאשים את ה"ניו יורק טיימס" בדיווח כוזב. טענותיו של מוסק מגיעים ביחס לכתבה שתיארה נסיעת מבחן של מודל S (הדגם החדש של החברה) שלטענת העיתון לא עמדה ביעדי החברה. ג'ון ברודר, כתב הרכב של העיתון יצא לנסיעת המבחן ודיווח כי הרכב לא הצליח לעמוד ביעדי הקילומטראז' של "טסלה" שהבטיחה כי הדגם החדש יכול לנסוע 483 ק"מ מבלי להחליף בטריה או לעצור לטובת הטענה.
על פי הדיווח שפורסם ב"טיימס", הכתב יצא למסע מחוף לחוף עם הדגם החדש, מתוך אמונה שאכן יצליח להגיע ליעדו. אלא שעל פי הדיווח, הנהג נאלץ להפקיד את המכונית החשמלית והחדישה בידי משאית גרר לאחר שנתקע בין תחנת הטענה אחת לאחרת כשהמכונית מרוקנת מאנרגיה.
טסלה מיהרה לגיב לדברים הקשים שפורסמו בטיימס וקבעה כי : "לחברה מערכת רישום ממוחשבת המאפשרת לה לנטר את מצב טעינת הבטרייה, את מצבו של הרכב ואת מסלול הנסיעה. המערכת מופעלת רק לפי בקשה מפורשת של לקוחות החברה, אך כאשר מדובר באנשי מדיה המגיעים לקחת את הרכבים לנסיעות מבחן היא מופעלת תמיד, זאת לאור פרסום שלילי בו נתקנו בעבר". על פי התיעוד, אומר מוסק, ברודר עשה 3 טעויות בנסיעתו. טעויות אלו כוללות אי טעינה מלאה של הרכב, נסיעה לתוך מנהטן בשעת השיא ונסיעה מעבר למהירות המותרת.
החברה ציינה גם כי ברודר עשה עיקוף גדול בעת הנסיעה ולא דיווח עליו בכתבה. "הטיימס" לעומת זאת, שולל את האשמותיה של טסלה וטוען כי תיאור הנסיעה היה מדויק ועובדתי ומבהיר כי העיקוף שמיוחס לברודר לא היה ולא נברא.
בעקבות הסיפור העגום, מניות טסלה נפלו ב-1.4% ל-37.89$ עם סגירת הבורסה בניו יורק אתמול (שלישי). עם זאת, ראוי לציין כי המניות עלו ב-22% במהלך 12 החודשים האחרונים. טסלה הכריזה כי היא עומדת לבנות לפחות 20,000 יחידות של מודל S השנה וכי מודל X של מכונית ספורט חשמלית יצא ב-2014. החברה צופה שמודל S יעניק לחברה את רווחיה הראשונים עוד השנה.