וועדה מתכנסת כחודש לאחר שהמנהל לתחליפי נפט במשרד ראש הממשלה הוציא החלטת ממשלה בה נקבע כי יש לבחון את כניסתם של כלי הרכב הזעירים לשוק
משרד התחבורה בוחן כניסת רכבים חשמליים זעירים לשוק
משרד התחבורה כינס ועדה מיוחדת שתבחן כניסת רכב חשמלי זעיר מקטגוריה L (רכב במשקל של עד 400 ק"ג) לכבישי ישראל. הוועדה מתכנסת כחודש לאחר שהמנהל לתחליפי נפט במשרד ראש הממשלה הוציא החלטת ממשלה בה נקבע כי יש לבחון את כניסתם של כלי הרכב הזעירים לשוק.
הרכב החשמלי הראשון שעומד על הפרק ויוצג בפני משרד התחבורה הוא הרנו טוויזי. המדובר ברכב דו מושבי במשקל 450 ק"ג (כולל הסוללה) שעשוי להגיע עד למהירות של 85 קמ"ש. מחירו של הרכב באירופה עומד על כ-7,000 אירו.
נכון להיום, אין תקנים לרכבים חשמליים זעירים בישראל מלבד אופנועים חשמליים ואופניים חשמליות שנמצאים גם הם בקטגוריה L. הסיבות הרשמיות לכך נעוצות בנסיבות של ביטחון שכן בחלק מהמכוניות החשמליות אין כרית אוויר או קריסת הגה במקרה של תאונה. עם זאת, ראוי לציין כי הטוויזי של רנו מכילה כרית אוויר ונחשבת לעמידה יותר מרכבים זעירים אחרים. סיבה נוספת שמעכבת כניסת הרכבים הזעירים היא מהירות הנסיעה. החשש במשרד התחבורה הוא שרכבים המגיעים למהירות מקסימלית של 85 קמ"ש עשויים להאט את קצב נסיעת הרכבים בכבישים מהירים.
בעבר הביעו מספר עיריות, כולל עיריית תל אביב, עניין ברכבי הרנו טוויזי באשר למודל השכרה שעתי. יש לציין כי מודל זה קיים כבר היום בערים שונות באירופה ופועל בהצלחה רבה. הפיתרון של ההשכרה השעתית לא יקל אך ורק על נושא זיהום האוויר ומציאת החנייה אלא יפעל באופן משמעותי להפחתת ההוצאה השנתית על דלקים ומיסים של אנשים המחזיקים ברכבים בכדי להגיע למקומות העבודה בתחומי העיר.
אינשאללללההה סוף כל סוף נחסול 1500 ש"ח בחודש….