עד כה עמדה "בטר פלייס" בחובותיה לברן, שהיית אמונה על הקמת תשתית תחנות החלפת הבטריות לרכבים החשמליים. עם זאת, בעקבות חשש לאי תשלום עתידי, מחקה ברן חוב של 16.5 מליון ש"ח
ברן: חוב בטר פלייס הביא להפחתת 16.5 מיליון שקל בתוצאות 2012
ברן פרסמה דו"ח תקופתי לשנת 2012 ובו התייחסה לחוב בטר פלייס לחברה. כשבוע לפני פרסום הדו"ח שחררה ברן הודעה בורסאית ובה כתבה כי תבחן את חוב בטר פלייס לחברה לאחר שזו האחרונה קיבלה הערת "עסק חי". בטר פלייס הפסידה במהלך 2012 סכום של 454 מיליון דולר וחובה לברן עמד בתום השנה על 54 מיליון שקל. "לאור הערת עסק חי", נכתב בדו"ח, "קיים סיכון מיוחד לחברה בדבר יכולת פרעון החוב בעתיד".
ברן ביצעה מתחילת 2011 עבור חברת בטר פלייס ישראל פרוייקט להקמת תחנות ההחלפה של הסוללות, לרכבים החשמליים של בטר פלייס. הפרוייקט הסתיים – למעט השלמות קטנות – בסוף 2012. כחלק מהסכמי ההתקשרות עם בטר פלייס, הוסכם כי סכום של כ- 54 מיליון שקל (אשר היווה כ- %30 מעלויות פרויקט הקמת תחנות ההחלפה), לא ישולם בגין הפרוייקט באופן שוטף, אלא ימומן בשוטף על ידי הקבוצה וישולם לה חזרה על ידי בטר פלייס כעבור כ- 4 שנים.
לפי ברן כל התשלומים במסגרת הסכם הביצוע, לרבות התשלומים האחרונים בסיום הפרוייקט שהיו לאחר תאריך המאזן, וכן התשלומים, בגין הפרשי ההצמדה והריבית, התבצעו ומתבצעים על ידי בטר פלייס במלואם ובזמנם.
יחד עם זאת נכתב בדו"ח כי "בעקבות פרסום הדוחות הכספיים של החברה לישראל בע"מ מיום 21.3.2013 וחוות דעת רואי החשבון המבקרים שצורפו להם, בהם צויין בין היתר, כי קיים ספק משמעותי בדבר יכולת בטר פלייס להמשיך ולפעול תחת הנחת "עסק חי", קיבל הדירקטוריון את עמדת הנהלת החברה לפיה אומדן הערך הנוכחי של הכספים שהחברה צופה שיתקבלו מבטר פלייס יעמוד על סך של כ- 38 מיליון ש"ח (מתוך חוב בטר פלייס לחברה העומד כנזכר לעיל על כ- 54 מיליון ש"ח). אומדן נוכחי זה, הביא להפחתה של כ – 16.5 מיליון ש"ח ברוטו בתוצאות הרבעון הרביעי בפרט, ובתוצאות השנה כולה".
בדו"ח פירטה ברן את גורמי הסיכון לעסקי החברה ודירגה אותם לפי מידת השפעתם. כך למשל המיתון הכלכלי ברחבי העולם סומן כגורם סיכון בעל השפעה בינונית ואילו חובה של בטרפלייס סומן כסיכון בעל השפעה גבוהה.