דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
"עד 2025 ישראל תגמל מ-60% מהנפט אותה היא צורכת בתחבורה"
מערכת תשתיות 10 באפריל 2013 14:20 אין תגובות

נתון זה ורבים נוספים עלו במסגרת יום עיון להנגשת המידע למעבר לתחבורה המונעת בגז טבעי דחוס. פלח התחבורה שיעבור הסבה ראשונה: ציי האוטובוסים והמשאיות

Print Friendly, PDF & Email
"עד 2025 ישראל תגמל מ-60% מהנפט אותה היא צורכת בתחבורה"

"עד 2025 ישראל תגמל מ-60% מהנפט אותה היא צורכת בתחבורה"

"עד 2020 עתיד לפחות השימוש בדלק קונבצינואלי בישראל ב-30%. עד 2025 המספרים צפויים להכפיל את עצמם" כך אמר היום (ד') אייל רוזנר, ראש התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה במסגרת יום עיון שנערך בנושא "הנגשת מידע למעבר לתחבורה המונעת בגז טבעי דחוס- CNG". דבריו של רוזנר מגיעים כתהודה לתוכנית שפורסמה לפני מספר חודשים ובמסגרתה מבקשת המדינה להציע מעין "תוכנית גמילה" למשק הישראלי (והעולמי) מדלקים  מבוססי נפט. 

גם שלמה ולד, המדען הראשי במשרד האנרגיה סימן את הגט"ד (גז טעי דחוס) כפתרון האולטימטיבי כתחליף לדלק הקונבנציונאלי והבהיר כי נכון להיום "ל-cng יש ישימות טכנולוגית מיידית.  צריך רק להסיר את החסמים ויש פתרון כלכלי מובהק לכל הנוגעים בדבר, כולל משאיות. אם שואלים למה דווקא CNG אז  התשובה היא שאין פתרון אחד. כל פתרון מתאים לזמן מסויים, וה cng הוא פתרון ממש טוב עכשיו". 

מדברים שעלו במהלך הכנס ניתן לראות כי משרד האנרגיה ומשרד התחבורה גם יחד מעוניינים באופן עמוק במעבר של ציי תחבורה ותחבורה כבדה (דוגמת משאיות ואוטובוסים) לגז טבעי דחוס, זאת בשל יתרונות ברורים מבחינה לאומית (הגמילה מצורך מתמיד בנפט), כלכלית (הוזלה משמעותית לצרכן) וסביבתית (הגט"ד מזהם הרבה פחות מבנזין ואפילו מגפ"מ). 

בכדי לקדם את תחום ה-CNG  בישראל, הוציא משרד האנרגיה מספר מחשבונים יחודיים, איתם ניתן יהיה לבחון את כדאיות הסבת הרכב- צי הרכב, תחבורה הציבורית ותחבורה כבדה- לתדלוק המבוסס גז טבעי.  במחשבונים ניתן לעשות שימוש חופשי באתר המשרד ובכך לבחון את כדאיות ההסבה תוך כדי בחינה של שלל אינדיקציות דוגמת עלות רכישה, צריכת דלק, נסועה שנתית ועוד.  

עידן עבודי, ראש תחום דלקים במשרד התחבורה שדיבר בכנס על הכנסת הגט"ד אל השוק הישראלי הבהיר כי " התחבורה צורכת כיום  20% מצריכת הדלקים במדינה ומשתמשת בכמחצית מתוצרי הנפט. הגענו להחלטה במשרד התחבורה ששווה לעבור לשימוש בגז טבעי. איך בדיוק, זו השאלה. כבר לפני שנה אושר תקן ישראלי לגז טבעי דחוס אוטומטיבי כאשר הגז עובר טיפול ובא להבטיח את התאמתו לדרישות הרכב. יחד עם מכון התקנים התחלנו לכתוב תקן בהקשר של מתן  שירותי תחזוקה לכלי רכב המונעים בגט"ד. כמו כן החלו קביעת הליכי רישוי ובדיקות תקופתיות לכלי הרכב". 

בהמשך דבריו אמר עבודי כי באוטובוסים קיימים היתרונות הגדולים ביותר בכל הקשור לגז טבעי "האוטובוסים נוסעים באזורים צפופים- החשיפה למזהמים יותר גדולה- מאד חשוב להעביר אותם לגט"ד. גם כשומוסיפים את עלויות תפעול, העלות הכוללת והרכישה,  – התשואה היא הכי משתלמת". 

Print Friendly, PDF & Email
CNG לתחבורה אייל רוזנר גז טבעי מנהלת תחליפי הנפט משרד האנרגיה שלמה ולד

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-017_A3
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
shaar-013-A3
PrevNext
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד