תושבי אזור באר טוביה וקרית מלאכי טוענים בתוקף כי ההחלטה התקבלה באופו נעדר שקיפות ועמלים על הגשתם של 3 בג"צים בעניין
אושרה הקמת תחנת הכח בבאר טוביה: התושבים יגישו בג"צ
למורת רוחם של מטה המאבק המקומי ומספר גופי סביבה, אושרה הקמת תחנת הכוח בבאר טוביה. האישור התקבל בועדת שרים שהתקיימה ב-5 במאי וקבעה כי יש לקדם את תוכנית הות"ל (הועדה לתכנון לאומי) שאישרה בעבר את הקמת התחנה, למרות 2,000 התנגדויות שהוגשו לה.
ההתנגדויות הרבות שקמו להקמת תחנת הכוח בשטח זה הגיעו בשל חשש התושבים מהקמתה באזור הסמוך למיכל אמוניה ענק המכיל כ-70 טון וזאת לצד העובדה שהאזור כולו ספג פגיעות של טילי קסאם, דבר המגדיל עוד יותר את הסיכון לתושבי האזור. לטענת בעלי התחנה, הקמת התחנה אינה מסכנת את תושבי האזור כלל בשל מיגון מבוטן שימנע מצב של התלקחות גם במצבי קיצון.
תחנת הכח באר טוביה עתידה לספק לרשת החשמל כ-400 מגה וואט והיא צפויה להיות מבוססת גז טבעי. התחנה נמצאת בבעלות חברת טריפל M שנשלטת על ידי מוטי פרידמן (לשעבר יו"ר חברת חשמל) משה טרי ואברהם ננקשווילי. בעבר החזיקה "שיכון ובינוי" ברשיון הקמת התחנה אך לאחר משא ומתן החליטה להפטר מהנכס ומכרה אותו לטריפל M.
לטענת התושבים, ההחלטה אודות הקמת התחנה התקבלה בועדת השרים באופן נעדר שקיפות שכן לדבריהם לא דווח באף גורם רשמי על התכנסות הועדה. כעת, מנסים נציגי התושבים לשכנע את השרים שנכחו בועדה להתנגד להקמתה של התחנה וזאת בכדי להביא את הדיון לידי הממשלה. מלבד זאת, בימים אלו עמלים לפחות 3 גופים שונים (ובהם נציגות מועצת באר טוביה, מטה המאבק והקלינקה המשפטית של אוניברסיטת באר שבע) על הגשת בג"צ שיבקש למנוע את הקמת התחנה באזור זה.
יש לציין כי רק לפני מספר שבועות קיימו חברי הכנסת ממפלגת העבודה, איציק שמולי ומשה מזרחי, סיור באזור תחנת הכוח הפוטנציאלית וקבעו כי מדובר בסכנה ממשית לשלום הציבור. מזרחי אף הבהיר כי " קשה להאמין איך למרות התנגדויות לרוחב כל חזית בעלי המקצוע, וועדות התכנון, מאשרים ליזם פרטי, באמצעות וד"ל, שנועדה לשחרר חסמים, לתקוע בלב יישובים ובצמידות למפעלים המחזיקים חומרים מסוכנים, תחנת כח. למרות אלטרנטיבות בלתי מסוכנות אחרות ,עוד עלולה הממשלה לאשר את המציאות האנומלית הזו".
מחברת טריפל M לא נמסרה תגובה.