לאחר שלל עיכובים, חזרה מפעילת האסדה בקידוח "ים 3" להמשיך ולשאוף לשכבות המטרה. ב"שמן" ינסו לגייס 27 מליון דולר חסרים מ'בעלי עניין בחברה'
קידוח "שמן" חוזר לפעילות: הבור התקציבי עומד על 27 מליון דולר
קידוח "ים 3" חוזר לפעילות: לאחר שלל עיכובים בקידוח שנבעו מקשיים טכניים, מודיעה היום "שמן" כי קספיאן דרילינג, חברת הביצוע בקידוח, מצאה דרך לחזור ולהפעיל את המקדח במתווה הנדסי חלופי שיאפשר למפעילה להגיע לעומק הקידוח הרצוי. כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה "שמן" כי נתקלה בלחצים גבוהים מעבר להערכות המקוריות, שחייבו עצירת פעולות הקידוח בעומק אליו הגיע הקידוח ( 3,551 מטר) לצורך בדיקת תוכניות חלופיות.
העיכוב האחרון בקידוח, שהצטרף לעיכובים קודמים, הביאו להתייקרות הקידוח באופן משמעותי. בעוד שעלות הקידוח הראשונית עמדה על 92 מליון דולר, כיום עומדת העלות על 138 מיליון דולר ארה"ב, כאשר חלקה של "שמן" צפוי לעמוד על סך של כ- 111 מיליון דולר ארה"ב, זאת בהנחה שעסקת הרכישה של קספיאן דרילינג (במסגרתה רכשה 5% נוספים מהקידוח) תצא אל הפועל.
ב"שמן" מדווחים על כך שפנו לחברת הביטוח של הקידוח בכדי לנסות ולהשיג חלק מכספי ההוצאות שהתווספו באחרונה. לטענת "שמן", חלק מההוצאות שנגרמו כתוצאה מהאירועים בקידוח מכוסות על ידי פוליסת הביטוח שערכה החברה. חברת הביטוח שלחה שמאי מטעמה לבדוק את הטענות האמורות. עמדת חברת הביטוח עתידה להתקבל בהמשך.
בהמשך מציינת "שמן" כי נכון לעכשיו היא לא מחזיקה באמצעים מספקים בכדי להמשיך ולתמוך בקידוח שכן יש ברשותה סכום של 11 מליון דולר בלבד, זאת לאחר שהוציאה עד כה סכום של 73 מליון דולר. "לחברה חוסר במקורות כספיים להשלמת חלקה בתקציב הקידוח המעודכן בסך של כ- 27 מיליון דולר (לא כולל תקבולים מחברת הביטוח במידה שיתקבלו)" נכתב בהודעה הבורסאית על ידי נציגי שמן "החברה בוחנת מספר אפשרויות להגדלת מקורותיה הכספיים, בין היתר, על בסיס התחייבויות קיימות שניתנו מבעלי עניין בחברה".