דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
יוסף אברמוביץ': ברשות החשמל מסרבים להבין שהם הורסים את המשק הסולארי
מערכת תשתיות 28 באוקטובר 2013 18:24 אין תגובות

נשיא ערבה פאוור מדבר על נסיון הרכישה של בטר פלייס שכשל, קריסתה של SBY והפעילות המרגשת של חברת אנרג'יה הפועלת להחדרת אנרגיה מתחדשת באפריקה

Print Friendly, PDF & Email
יוסף אברמוביץ': ברשות החשמל מסרבים להבין שהם הורסים את המשק הסולארי

יוסף אברמוביץ': ברשות החשמל מסרבים להבין שהם הורסים את המשק הסולארי

יוסף אברמוביץ' מסתובב בין מאות בכירים ממשקי האנרגיה בארץ ובעולם במסגרת כנס GO4Europe בו הוא עומד לנאום. הוא לבוש בחליפה כמו כולם אך על גבו הוא סוחב תיק קטן, מכוסה פאנל סולארי, אותו הוא שמח להטעין בזמן שאנחנו מקיימים את הראיון. מדובר באיש עסקים ממולח למדי, שלוקח איתו את השמש לאן שהוא רק הולך. והפעם, לא מדובר רק בדימוי.

אברמוביץ', נשיא ערבה פאוור ויו"ר חברת אנרג'יה העולמית, יודע דבר או שניים על השוק הסולארי בישראל ועל המצוקות שאליו הוא נקלע באחרונה. כאשר אני שואל אותו על קריסתה של SBY, אליה התוודענו רק בשבוע שעבר הוא משיב כי "אני חושב שזה יום עצוב למדינת ישראל בכל פעם שחברה סולארית סוגרת את שעריה. נראה שהממשלה עוד לא הבינה את הנזק העצום שהיא משיתה על המשק הסולארי בכך שהיא לא מגדילה את המכסות ומסרבת לייצר אופק כלכלי ברור למשקיעים ולאנשים מהסקטור. ברשות החשמל מסרבים להבין עד כמה השינויים שהם מייצרים כל תקופה קצרה משפיעים לרעה על המשק והורסים אותו. ישראל מייצרת משק סולארי לא יציב שמכיל כל כך הרבה אי וודאויות רגולטוריות כך שכל פעם שחברה סולארית קורסת, צריכים להבין שאלו ההשלכות של המהלכים האלו".

האם אתה צופה שמשהו ישתפר לטובה למרות הכל?
"אנחנו מקווים שבמסגרת ועדת השרים הקרובה לאנרגיות מתחדשות, יוחזרו 300 המגה וואט שהוקפאו על ידי שר האוצר הקודם, יובל שטייניץ. זו הייתה החלטה עוינת עבור המשקיעים בתחום והיא הסבה נזק עצום לחברות רבות. חוץ מזה אנחנו מקווים שהממשלה תאמץ את דו"ח קנדל (עם שינויים קלים) ותוביל מהלך שיקרב אותנו לגריד פאריטי. צריך לקוות ולהאמין שהממשלה תאשר הגדלה של המכסות לאלפי מגה וואט ואז נוכל לראות פה צמיחה אמיתית. זה בהחלט יכול לקרות ואנחנו , בערבה פאוור יחד עם האיגוד של איתן פרנס, מובילים את המהלך הזה. כולם מדברים היום על גז טבעי אבל אי אפשר להסתמך עליו באופן מוחלט".

איזה ציון היית נותן לרגולטור הישראלי בכל הקשור לאנרגיות מתחדשות?
"הרגולטור עשה עבודה מרשימה בניסיון להטמיע את האנרגיה הסולארית בישראל אבל יש עוד הרבה מה לשפר. זה היה נורא כשהם החליטו לקצץ את התעריפים על השדות הגדולים וזה השפיע גם על הפעילות שלנו, בקיבוץ קטורה. אפשר תמיד להגיד שמונה נטו הוא הדבר הבא אבל זה לא ייפתור את בעיית המימון של השדות הגדולים שהמדינה זקוקה להם. אנחנו מקווים ששרי האוצר והאנרגיה יחד עם רשות החשמל יבינו שהם חייבים לייצר אופק יותר יציב למשק הסולארי".

הגעת לנאום בכנס היום כדי לספר על הפעילות הברוכה שלכם באנרג'יה. מה אתה יכול לספר לנו על ההישגים שלכם בעניין הזה?
"בעוד שערבה פאוור פועלת בישראל, אנרג'יה עובדת בחו"ל. יש יותר ממיליארד וחצי אנשים בעולם שמנותקים מחשמל, 600 מליון מתוכם רק באפריקה. הנושא הזה של ניתוק מחשמל קשור לפני הכל בזכויות אדם בסיסיות מאד. בסופו של יום, אם אין חשמל אז אין מערכת בריאות נורמלית ואין מערכת תזונה נורמלית, שלא לדבר על חקלאות ודברים אחרים. בדרך כלל, למקומות הללו נכנסו חברות שהקימו תחנות כוח שמבוססות על דיזל ודיזל זה הרי דבר שטני. הוא גם מזהם, הוא גם יקר והוא גם מייצר מלחמות בכל מקום. באנרג'יה, אנחנו משתמשים בהון מאירופה ומשלבים אותו עם החוצפה הישראלית בכדי להקים את הפרויקטים הסולאריים הללו. מה שלמדנו מהפיתוח של המשק הסולארי בישראל זה שייצוא של הטכנולוגיות האלו לחו"ל זה עניין חיובי למשקיעים (שאוהבים את הראש הישראלי), זה טוב למדינות שמקבלות את השדות הללו וזה טוב גם ברמה הדיפלומטית עבור מדינת ישראל ובאיך שהיא נראית בעולם. עד כה חתמנו על חוזה לאספקה של 10% מהחשמל של רואנדה. זו מדינה של כ-90 מליון תושבים שצורכת כ-90 מגה וואט, כך שאנחנו נספק 8.5 מגה. כחברה ישראלית, אנחנו מאמינים שנוכל לתרום הרבה למדינות הללו. אנחנו משתפים פעולה עם הממשלות האפריקאיות, הרגולטורים שלהן ואנחנו מקבלים תמיכה באירופה וארה"ב".

אתה נבחרת ב-CNN לאחד משששת המוחות היצירתיים בעולם בתחום של האנרגיה הירוקה. האם אתה שותף לחשש שעולה לאחרונה בדבר בריחת המוחות מישראל?
אני חושב שיש כאן זרימה דו צדדית בסופו של יום. אני עשיתי עלייה מבוסטון לפני 7 שנים, היו"ר שלנו עשה עלייה לפני 30 שנה וג'ון כהן, המנכ"ל שלנו, עשה עלייה בערך באותו הזמן. כמעט כל האנשים בחברה שלנו הם עולים. בעולם של האנרגיות המתחדשות, יש לנו היכולת לשאוב הנה מוחות מצוינים ולייצא את מה שאנחנו עושים בצורה הטובה ביותר. הדבר שכן מטריד אותי הוא העניין הרגולטורי שמשתנה כל הזמן וחוסר האופק, כי זה משהו שבהחלט יכול להבריח משקיעים מפה".

ניסית לעשות מעשה אמיץ ולרכוש את בטר פלייס לאחר ההתמוטטות שלה. מה השתבש שם?
"במובן מסוים הסיפור של בטר פלייס די דומה למה שקורה בענף של האנרגיות המתחדשות. כל מיני ענפים של הממשלה קובעים דברים, לא מתקשרים אחד עם השני, וזה מייצר חוסר ודאות איומה. בטר פלייס היא חזון פנונמנלי וישראל בהחלט צריכה להיות המדינה שמובילה את החזון לקראת גמילה מנפט ודלקים עבור תחבורה. שני שליש מהפליטות מגיע היום מתחנות כוח והשליש הנוסף מגיע מתחבורה כך שזו הזדמנות ענקית בסופו של דבר.

"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להכשל בנושאים הללו. זה פשוט חילול השם כי זה פוגע בשאיפה להפוך את העולם למקום ירוק וטוב יותר. כששי אגסי רק התחיל את המיזם שלו, פניתי אליו והצעתי לו שהחשמל שימלא את המצברים יהיה מחשמל ירוק אבל זה לא עבד בסופו של דבר. כשהם רשמו את הקריסה שלהם לפני כמה חודשים, חשבתי שאומנם המודל של החברה לא הצליח אבל אסור שהחלום ייכשל גם כן.

חברתי לעמותת הרכבים החשמליים והיה לנו חוזה שבו אנחנו אמורים לשלם את הסכום עליו התחייבנו ובתמורה הם היו אמורים להעביר לנו את כלל הרכבים יחד עם כל המידע (דאטא בייס) של השרתים. מדובר בסכום של 300 מליון ש"ח רק עבור המכוניות. המדינה לא הסכימה לעמוד במחויבות שלה, לא העבירה לנו את הדאטא בייס ולא את המכוניות כך שהעסקה לא הייתה יכולה לצאת לפועל. לרוע המזל, העסק נפל בסופו של יום כי הם הפרו את החוזה. בהינתן המצב הזה אני לא יכול להאשים את המשקיעים שלי שנסוגו מהעסקה. זה מצב איום וכואב מאוד שנקלענו אליו.

האם אתם ירדתם לגמרי מהרצון לרכוש את בטר פלייס?
אנחנו נשקול את זה אך ורק אם המפרקים יחליטו לבוא לקראתנו ולעמוד בתנאים שהם הבטיחו כי אנחנו ביקשנו להשאיר יותר עובדים ממה שהם דרשו בתנאים שלהם והלכנו לקראתם אבל הם נהגו בעוינות איומה וזו לא דרך לעשות עסקים. אני לא עשיתי את זה בשביל הרווחים. החלטתי שאם יהיו רווחים אז נשגר את זה לעמותה של הרכבים החשמליים אבל גם זה לא שינה שום דבר".

אתה מדבר על המשברים הללו עם חיוך. אתה עדיין אופטימי?
"שמע, השמש זורחת ואני מייצר חשמל מהשמש הזו. בסופו של יום זו האנרגיה של העתיד. כולם נורא מתבלבלים מהנושא של הגז הטבעי אבל אף אחד לא חושב שכל המשק שלנו חי על צינור אחד של 200 מייל שמזרים את אותו גז טבעי ואני מוצא את זה די מוזר. אז ברור שגז טבעי עדיף על פחם אבל בסופו של יום צריך להבין שזהו רק דלק מעבר".

Print Friendly, PDF & Email
אנרגיה אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית בטר פלייס יוסך אברמוביץ' ערבה פאוור תחבורה חשמלית

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-017_A3
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
shaar-013-A3
PrevNext
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד