דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
סוללת האלומיניום של פינרג'י הישראלית מציעה פתרון למגבלות הרכב החשמלי
מערכת תשתיות 13 בנובמבר 2013 13:41 2 תגובות

מדובר ברכב היברידי המשלב בין סוללת ליתיום קטנה וסוללת אלומיניום גדולה. סוללת האלומיניום פותרת את בעיית הטווח והעלות הגבוהה

Print Friendly, PDF & Email
סוללת האלומיניום של פינרג'י הישראלית מציעה פתרון למגבלות הרכב החשמלי

סוללת האלומיניום של פינרג'י הישראלית מציעה פתרון למגבלות הרכב החשמלי

פינרג'י, חברה ישראלית, הצליחה לטענתה לפתור את מגבלות המכונית החשמלית, על ידי יצירת סוללה חשמלית יעילה וחסכונית לרכב. לחברה פרוטוטייפ שכרגע עובדים עליו בשיתוף פעולה עם רנו, ואם הכל ילך כשורה – בתוך כ-4 שנים הרכב ייצא לשוק. פינרג'י היא אחת החברות המציגות בתערוכה הבינלאומית המתקיימת היום (ד') בתל אביב בנושא של תחליפי דלקים ופיתוחים טכנולוגיים לתחבורה.

הרכב של פינרג'י הוא רכב חשמלי לגמרי, ללא מנוע בעירה, ויחד עם זאת הוא רכב היברידי המשלב בין סוללת ליתיום קטנה פי כמה מן  הסוללות הנהוגות כיום ברכבים חשמליים, וסוללת אלומיניום גדולה. סוללת האלומיניום מספקת את עיקר החשמל למנוע ובנוסף מטעינה את סוללת הליתיום. יהודית יבניאלי מפינרג'י, מספרת שהריאקציה בין "קילו אלומניום, קילו חמצן וקילו מים, יוצרים 4 קילו-וואט שעה חשמל. קילו-וואט אחד מספיק בגדול לכ-10 קילומטר". סוללת האלומיניום זולה בהרבה מסוללת ליתיום והיא זקוקה לטעינה פעם בשנה או שנתיים.

פריצת הדרך המרכזית של פינרג'י הייתה פיתוח של ממברנה המאפשרת לחמצן להיכנס לתא האלומיניום ומצד שני, שומרת שהנוזל של הסוללה לא ייצא. "הממברנה שפותחה באוניברסיטת בר אילן, על ידי אריה צבן ואריק חסין, פותרת את הבעיה שאלקטרודת האוויר הייתה נהרסת", מספרת יבניאלי. מייסד פינרג'י, אביב צידון, המשיך את הרעיון שנולד בבר אילן וכיום החברה שנמצאת בלוד מונה כ-30 עובדים, ועד כה הושקעו בפיתוח מעל ל-15 מליון דולר.

Print Friendly, PDF & Email
אביב צידון יהודית יבניאלי ליתיום מכונית חשמלית סוללת אלומיניום פינרג'י תערוכת חדשנות בתחבורה ותחליפי דלקים

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. David Paul Rose הגב 16 בנובמבר 2013 בשעה 17:47

    אם פינרג'רי מתחה דרך להטעין את הסוללה שלה אז מדובר בפריצת דרך אמתית!

  2. בועז הגב 17 בנובמבר 2013 בשעה 10:46

    מה מקור האנרגיה ? לא ברור מהכתבה
    האיים יש תעינה חשמלית או שהאלומיניום והמים
    באיזה ראקציה מסוימת הופכים לאנרגיה . ואז כול כמה זמן
    צריך להחליף את האלומיניום ? מישהו יודע ?

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-017_A3
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
shaar-013-A3
PrevNext
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד