דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
הממשלה ממשיכה לקדם את הרכבת לאילת: דחתה את הערר שהגיש פרץ
מערכת תשתיות 5 בינואר 2014 16:47 אין תגובות

ברוב קולות החליטה היום הממשלה להמשיך לקדם את פרויקט הרכבת לאילת; הפרויקט יעלה עשרות מיליארדים וכדאיותו הוטלה בספק על ידי מומחים

Print Friendly, PDF & Email
הממשלה ממשיכה לקדם את הרכבת לאילת: דחתה את הערר שהגיש פרץ

הממשלה ממשיכה לקדם את הרכבת לאילת: דחתה את הערר שהגיש פרץ

הממשלה דחתה היום (א'), ברוב של 11 קולות מול 6 קולות, את הערר שהגיש השר פרץ על תוואי הרכבת לאילת שאושר לפני כחודשיים. בעקבות דרישת השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הורה ראש הממשלה למשרד התחבורה להביא לדיון בממשלה את אפשרויות חיבור הרכבת לאילת לנמל, זאת לאחר שפרץ אמר במהלך ישיבת הממשלה כי "לא ייתכן לדון בתוואי הרכבת ולאשר אותו כאשר לא יודעים כיצד היא בכלל מתחברת ליעדה. עד כה הושקעו כמאה מיליון שקלים בתכנון הפרויקט ואף אחד לא מוכן לומר כיצד הרכבת בכלל מגיעה לאילת – במשאיות או בנמל חדש שיוקם צפונית לאילת״.

פרץ הגיש את הערר על תוואי הרכבת לאילת שאושר בוועדת השרים לענייני פנים ושירותים. השרים שאישרו את התוואי לפני כחודשיים נדרשו להצביע על התוואי מבלי שהוצג להם תסקיר השפעה על הסביבה של כלל הפרויקט.

עלותו של פרויקט הרכבת לאילת נאמדת בכ-40 מיליארד שקל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדובק בקידום הרכבת לאילת, הסביר בעבר כי להקמת הפרויקט יש חשיבות לאומית, שכן רכבת לאילת תוכל לדבריו לשמש כחלופה יבשתית לתעלת סואץ, ובכך תחזק את מעמדה הבינלאומי והאזורי של ישראל. אולם, בניתוח שנערך לאחרונה על ידי פרופסור ערן פייטלסון מן האוניברסיטה העברית וצוות מומחים מתחומים גיאו-אסטרטגיים, תחבורה יבשתית, תחבורה ימית והיבטים סביבתיים, נכתב כי אף חברת ספנות לא תעשה שימוש בגשר מעין זה משום שהוא יהיה נחות בכל פרמטר מהחלופה של תעלת סואץ. עוד עולה מן הניתוח המקיף, שבכתיבתו השתתפו 7 פרופסורים, כי הקמת הרכבת עלולה להתברר כפיל לבן ושעלותה הכלכלית גבוהה ביותר, בעוד שתועלותיה מוטלות בספק. את עיקר מסקנות הדוח, תוכלו לקרוא כאן.

בין היתר, נטען בדוח כי הרכבת צפויה לעצור בנקודה צפונית לאילת וכי אחת הדרכים האפשריות להעברת סחורות בין האוניות לרכבת היא הקמה של תעלת מים עמוקים מהמפרץ צפונה עד לנקודת העצירה של הרכבת. בקצה התעלה ייבנה נמל מטענים אשר בו ייפרקו המכולות. לפי מומחים לנושא, בניית נמל שכזה עלולה להחריב את שונית האלמוגים הייחודית במפרץ ובכך להרוס את התיירות בעיר.

לגבי שימוש הרכבת כרכבת נוסעים, נטען כי אין לה הצדקה בפני עצמה שכן עולה כי הרכבת אינה כדאית עבור משפחות הנוסעות לאילת לנופש, בהשוואה לרכב הפרטי, ולכן פוטנציאל ההסעה של הרכבת מוגבל. יתר על כן, הקמת רכבת הנוסעים מתחרה בשדה התעופה המוקם כיום בתמנע, ואשר צפוי לסבול מגירעונות גם בטרם תוקם הרכבת. כלומר, ישנה סכנה שיוקמו שני פרויקטים עתירי הון, מתחרים, לשירות הנוסעים לאילת וממנה, וששניהם יסבלו מגירעונות גדולים שהמדינה תצטרך לסבסד. גם התועלת הבטיחותית של הפרויקט מוטלת בספק לדברי הניתוח, בייחוד בהתחשב בהשקעה הניכרת בשיפור כביש הערבה, דבר שצפוי להמעיט את התאונות הקטלניות לאורכו.

במכתב ששלחו לפני יותר מחודשיים חמישה חברי הכנסת תמר זנדברג, אראל מרגלית, מרב מיכאלי, דב חנין ואיתן כבל ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נכתב כי "פרויקט הרכבת לאילת הינו פרויקט עצום בקנה מידה ישראלי. ראוי כי דיון יתקיים בכנסת, על מנת שחברי הכנסת והציבור יוכלו לקבל תשובות לשאלות מהותיות, כמו – מה יהיה התוואי? מי יבנה אותו? כמה הוא יעלה למדינה? האם הוא יגרום לנזקים סביבתיים, ואם כן לאיזה? אלה שאלות שראוי שאת התשובות אליהן יענו בטרם יוצא הפרויקט אל הפועל, וכדי למנוע את ועדת החקירה הבאה".

Print Friendly, PDF & Email
איכות הסביבה בנימין נתניהו הרכבת לאילת ישיבת הממשלה משרד התחבורה עמיר פרץ

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-017_A3
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
shaar-013-A3
PrevNext
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד