המודל הראשון שעיצב מייסד פורשה הונע על ידי בטריות, יכל להגיע עד ל-34 קמ"ש ולנסוע מרחק של 79 קילומטר פר הטענה
הפורשה הראשונה התגלתה כמכונית חשמלית מ-1898
בתמונה: דגם הפורשה הראשון.
יצרנית רכב היוקרה פורשה חשפה כי המכונית הראשונה שעוצבה על ידי מייסדה הייתה למעשה מכונית חשמלית. המודל הראשוני ההוא נקרא "Egger-Lohner electric vehicle C.2 Phaeton model", או בקיצור P1. המכונית שנבנתה ב-1898 התגלתה לאחרונה במוסך באוסטריה, היכן שהייתה מאוחסנת מ-1902.
פרדיננד פורשה בן ה-22, שייסד את חברת פורשה ב-1931, עיצב את מודל ה-P1 עבור יצרן הרכב יעקב לואונר. פורשה עיצב "רכב חשמלי מתומן" שהונע מבטריות חשמליות. באמצעות סדרה מורכבת של הילוכים ניתן היה להניע את הרכב תוך שליטה ב-12 מהירויות: שישה הילוכים קדימה, שני הילוכים אחורה וארבעה הילוכים לשם בלימת המכונית. בחלקו האחורי של הרכב הורכבו בולמי זעזועים.
ה-P1 נלקח לרחובות וינה ביוני 1898. המודל יכל להגיע עד ל-34 קמ"ש, לנסוע עד כ-79 קילומטר בהטענה אחת ולשם הסטייל יכל לעשות זאת כרכב פתוח או סגור. פורשה הצעיר הגיש את רכבו לתחרות במירוץ רכבים בברלין בספטמבר 1899. המתחרים נדרשו לנסוע מרחק של כ-38 קילומטר עם ארבעה נוסעים (כולל הנהג). ה-P1 ניצחה בקלילות את שאר המתחרים וחצתה את קו הסיום 18 דקות תמימות לפני שהגיעה המכונית הבאה. באותה תחרות זכה המודל בתואר נוסף: צריכת האנרגיה המועטה ביותר.
המכונית נמצאת כעת בתצוגה במוזיאון פורשה שבשטוטגרט בגרמניה.