וגם שבילים ונתיבים ייעודיים להולכי רגל ורוכבי אופניים; תוצג היום בדיון של השדולה לתחבורה בת קיימא שיתקיים בכנסת
הצעת חוק חדשה תחייב תחבורה ציבורית בשכונות חדשות
הצעת חוק חדשה שתחייב הכנת תסקירי תנועה לפני אישור תוכניות להגדלת צפיפות האוכלוסייה בערים ומחוצה להן, תוצג היום בדיון של השדולה לתחבורה בת קיימא שיתקיים בכנסת, במעמד שר התחבורה ישראל כץ.
את הצעת החוק שיניחו ח"כ תמר זנדברג מסיעת מרצ וח"כ יריב לוין מהליכוד ניסחה עמותת 'אדם טבע ודין'. ההצעה קובעת כי בטרם תאושר תוכנית המגדילה את צפיפות האוכלוסייה, יוגש למוסדות התכנון תסקיר ובו התייחסות להיבטי התנועה שיחולו במקום – מתחבורה ציבורית לסוגיה ועד שבילים ונתיבים ייעודיים להולכי רגל ורוכבי אופניים. על פי ההצעה, התסקיר שיוגש יבחן את המצב הקיים ויציג את ההסדרים הנדרשים כדי להבטיח תנועה רציפה בשכונה החדשה ללא תלות ברכב פרטי, עד כמה שניתן.
מנכ"ל 'אדם טבע ודין', עו"ד עמית ברכה, אמר בהתייחס להצעת החוק: "מי מאתנו לא מכיר את המצב שבו עומדים בבוקר בפקק שעה ארוכה רק על מנת לצאת משכונת המגורים אל הציר הראשי, משום שהדרך היחידה של הילדים להגיע לבתי הספר ושל המבוגרים לצאת לעבודה היא באמצעות הרכב הפרטי. הצעת החוק נועדה לפתור מצב זה בעת פיתוח שכונות חדשות והתחדשות עירונית ולהבטיח תכנון תחבורתי הכולל תחבורה ציבורית ושבילי אופניים. תחבורה ציבורית ראויה תבטיח את צמצום זיהום האוויר, חופש תנועה לכולם ואיכות חיים".
ח"כ תמר זנדברג, יו"ר משותף של השדולה לתחבורה בת-קיימא אמרה כי "בימים אלו שהממשלה מתיימרת לקדם תוכניות לפתרון משבר הדיור, בולט הנתק שקיים שנים בין תחום הדיור לתחום התחבורה. התרגלנו למציאות בה בונים שכונות קודם ואחר כך חושבים כיצד לחבר אותם לכבישים, בעוד תכנון תחבורה ציבורית ונגישות צריך להיות לחלק אינטגראלי מבנייה עבור מגורים. המצב הקיים מביא לכך שהדרך היחידה לחיבור השכונות החדשות הם באמצעות כבישים לרכב פרטי. חשיבה על כך בשלב התכנון יביא לשילוב שבילי הליכה ברגל, אופניים ונגישות מלאה לתחבורה ציבורית בכל שכונה חדשה".