המנהרה נפרצה בפיצוץ מבוקר שבוצע בעומק של כ-200 מטרים מתחת ליישוב גילון; קו הרכבת החדש בין עכו לכרמיאל הינו קו הרכבת החשמלית הראשונה הנבנה בארץ
נפרצה מנהרה ראשונה בקו הרכבת עכו-כרמיאל
בתמונה: פועלי הכרייה מניפים דגלי ישראל וסין. צילום: אלבטרוס
הבוקר (א') נפרצה מנהרת גילון, אחת משתי מנהרות הרכבת לכרמיאל. המנהרה נפרצה בפיצוץ מבוקר שבוצע במנהרות הכרם בעומק של כ-200 מטרים מתחת ליישוב גילון. המנהרות יהוו חלק מקו הרכבת החדש באורך 23 ק"מ הנסלל בין עכו לכרמיאל ושהינו קו הרכבת החשמלית הראשונה הנבנה בארץ, במקביל לקו נוסף המוקם בקו הרכבת המהירה לירושלים. ביום רביעי הבא צפויה הפריצה במנהרה השנייה.
מנהל פרויקט רכבת עכו-כרמיאל, המהנדס איתמר גליל, סיפר כי הפרויקט מבוצע בהתאם ללוחות הזמנים ומסגרת התקציב, שהיקפה כ-2.8 מיליארד שקל. בשלב הבא בפרויקט תחל הקמת מערכת התשתית במנהרות. אורכה של כל מנהרה, הינו 4625 מטרים, והן מחוברות ביניהן ב-18 מנהרות קשר.
לאחר הפיצוץ המבוקר ופיזור העשן, הפועלים בשני ראשי הכרייה של שותפות החברות דניה סיבוס וחברת התשתיות הסינית CCECC, נפגשו במנהרות, התחבקו והניפו את דגלי ישראל וסין.
"הרכבת מתקרבת לגליל וזוהי בשורה משמחת לתושבי ישראל לכבוד ליל הסדר", אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, " לפני כחודש נבחרו החברות הבינלאומית להנחת המסילות, ציוד התקשורת והאיתות. לפני כשבועיים הגיעו לישראל קרונות ראשונים המותאמים להפעלה חשמלית ובשבוע הבא נסיים את כריית המנהרה השנייה. בעוד שלוש שנים נוכל לנסוע ברכבת בשעה וחמישים דקות מכרמיאל לתל אביב"
האדריכל שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל, אשר קיבלה בשנת 2010 את האחריות על סלילת הקו לכרמיאל, ציין כי החברה ממשיכה במקביל בתכנון הארכת הקו לקריית שמונה. "העבודות בפרויקט כוללות יצירת תוואי שיתאים למהירות נסיעה של 160 קמ"ש", אמר ברס, "לצורך כך אנו מזיזים כבישים, מקימים גשרים חדשים מעל נחל נעמן ומטים את נחל חילזון. בתום הפרויקט, נשיב לשטח אלפי פקעות של רקפות ומיני צמחים, הנשמרים בתקופת העבודות על ידי רשות הטבע והגנים בשמורת אפק".