דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
כשהממשלה רוצה – איך הפכה שבדיה למעצמה ירוקה
מערכת תשתיות 1 במאי 2014 16:04 3 תגובות

לשבדיה מספר הרכבים המונעים בגז טבעי הגדול באירופה והיא ממחזרת כל כך הרבה שהזבל שהיא מייצרת לא מספיק לה – היא צריכה לקנות זבל מנורבגיה

Print Friendly, PDF & Email
כשהממשלה רוצה – איך הפכה שבדיה למעצמה ירוקה

כשהממשלה רוצה – איך הפכה שבדיה למעצמה ירוקה

בשנה האחרונה שבדיה מקבלת שלל סופרלטיבים ירוקים, מדו"ח שמדרג אותה במקום הראשון כספקית אנרגיה ירוקה ועד מיקומה כאלופת העולם בהשקעה באנרגיות מתחדשות. למעשה, היא נהייתה כה יעילה במיחזור 2 מיליון טונות הזבל השנתיים המיוצרים בה, שכיום היא צריכה לייבא 80,000 טונות של זבל מנורבגיה כל שנה בכדי להמשיך לספק חומרים למפעלי המחזור שלה, המייצרים ביו-גז ומספקים לה חום וחשמל. פליטת ה-CO2 המזהם עומדת בשבדיה על 5.58 בממוצע לנפש, כאשר בישראל הפליטה מוערכת בכפול מכך וצפויה רק לעלות.

בכוונתה של שבדיה לחסל את ייבוא הדלק למדינה עד 2020, ולשם כך הממשלה השוודית הוציאה לפועל מספר תוכניות תמריצים. כך למשל בשנת 2005 בוטלו המיסים על ביו-דלקים עד 2009, מהלך שהביא לכך שמחירו של ביו-דלק עמד על 30% פחות ממחיר הדלק הרגיל.

תמריצים נוספים מצד המדינה היו הנחה של כ-10,000 קרונות שבדיות (כ-5,000 שקלים) על רכישת רכב המונע בגז, עד 20% הנחה בביטוח הרכב, חנייה חינם בערים הגדולות, מס רישום שנתי מופחת והפחתת 20% במס על רכבי חברה במידה והם מונעים בגז. בנוסף, הממשלה השבדית החליטה שלפחות 25% מהרכבים שנקנים על ידה (להוציא רכבי משטרה, מכבי אש ואמבולנסים) חייבים להיות רכבים המונעים על ידי דלק אלטרנטיבי.

חוק שנועד להבטיח את אספקת הגז למכוניות חייב את כל תחנות הדלק החדשות והתחנות שמוכרות מעל מיליון ליטרים של דלק בשנה להוסיף לפחות סוג אחד של ביו-דלק. כתוצאה מכך יותר מ-60% מ-4,000 תחנות הדלק השבדיות מכרו בנוסף גם גז.

בעקבות המהלכים הללו שבדיה מאכלסת כיום את הצי הגדול ביותר באירופה של רכבים מונעים בגז טבעי, כאשר ב-2001 היו בה רק 717 רכבים כאלה וב-2010 המספר עלה על 195,000 רכבים. בנוסף לכך נספרו באותה שנה גם 600 אוטובוסים, צי האוטובוסים הגדול בעולם הפועל על גז טבעי.

התעשייה הירוקה השבדית צפויה להתפתח אף עוד, כאשר מימדי הענק שלה כללו בשנת 2009 הפקת ביוגז ב-230 מפעלים במדינה (136 מפעלי טיפול בביוב, 4 מפעלים תעשייתיים, 21, מפעלים משולבים, 57 פסולת עירונית, ו-12 מפעלים מבוססי חוות ורפתות) כולל מפעל לייצור ביוגז נוזלי, שסרטון הסבר על הייחודיות שלו מובא כאן:

Print Friendly, PDF & Email
אנרגיה ירוקה אנרגיה מתחדשת ביו דלק ביוגז מיחזור שבדיה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

3 תגובות

  1. Dov Kotlar הגב 2 במאי 2014 בשעה 10:32

    מלהיב ומפעים !!!
    באמת שיש לנו מה ללמוד

  2. Solgal Solar Energy סולגל אנרגיה סולארית מהשמש הגב 2 במאי 2014 בשעה 10:32

    מלהיב ומפעים !!!
    באמת שיש לנו מה ללמוד

  3. פרץ מנור הגב 3 במאי 2014 בשעה 10:16

    כתבה באמת יפה- שלחתי אותה לחברה שלי בשבדיה נעמי לינד -להן תגובתה המפורטת
    בסוף היא רושמת : הדשא לא לגמרי ירוק כאן ועשו השקעה מאד גדולה שהפכה ל Flopp
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    היי פרץ,

    ראיתי את הסרטון ונהניתי
    הם הציגו את הפרויקט ממש יפה, הסרט בן כמה שנים
    לפני כיומיים היתה כתבה בטלוויזיה כאן שההשקעה באתנול היא כשלון, הדלק לליטר קצת זול יותר אבל יעיל הרבה פחות מדלק רגיל
    ומה שיותר חשוב הוא שמשאבות הדלק נסתמו אצל רוב המכוניות, האתנול הכיל כנראה חומרים שגרמו ליצירת גבישים שחסמו את המשאבות וגרמו לנזקים ובתיקונים יקרים ביותר
    כל המוסכים בפרוש ממליצים למלא בדלק רגיל כלומר בנזין
    כל השאר באמת נכון, נתנו הנחות במיסים ופתרו את בעלי הרכב מכל מיני הוצאות, פתור במס לחמשת השנים הראשונות, אבל מודים בטעות
    תחנות הדלק שהוכרחו להתקין משאבות לאתנול היו חייבות להשקיע סכומי עתק
    אני מאד הייתי רוצה כאן להכניס את נושא האנרגיה מהשמש
    יש אמנם פה ושם אבל לא שמעתי על האפשרות בשוודיה שבא אפשר להתקין קולטים ולמכור את עודף האנרגיה לחברת החשמל השוודית
    ואלו הטוענים ששוודיה מדינה קרה ואין מספיק שמש, טועים, יש ויש, נכון שיש בעיקר בקיץ אבל גם זה טוב וזו אנרגיה לא מנוצלת (כמעט) בשוודיה
    אנחנו אבל באמת ממחזרים צנצנות ובקבוקים, פחיות של שימורים, נייר, קרטונים, פלסטיק
    אסור לזרוק לאשפה הרגילה מוצרי אלקטרוניקה, אוספים את זה במקומות מסוימים וממחזרים
    האמת היא שאני בעצמי מקפידה למיין ולמחזר את הזבל שלי ויש בכל השכונות תחנות מיון שכאלה וזה פועל לא רע ורוב האנשים עם משמעת עצמית וממיינים
    יש עוד דבר, זבל ״גס״ זה הרהיטים שאתה רוצה לזרוק, מקררים ישנים, מזוודות, מזרונים ועוד. מובילים את זה למזבלה העירונית עם פקחים שהם מהנדסי זבל ומפקחים על כך שכל אחד זורק את הדברים שהוביל למכולה המתאימה, אף אחד לא זורק צבע ישן או חומרים כימיים או אפילו נורות שרופות, הכל ממיינים.
    הזבל הרגיל של הבית נשרף במשרפות מיוחדות והחום שנוצר מובל לשכונות בצינורות עבים ומבודדים היטב שנמצאים מתחת לקרקע והם מקור המים החמים גם למקלחת וגם למערכת החימום של הבית
    אפילו בחדרי כביסה שנמצאים בשכונות של בלוקים ממחזרים את החום שנוצר ממכונות הייבוש של הכביסה

    את הזבל האורגני התחילו לאסוף ועושים ממנו אתנול
    כן שכחתי לציין שהמומחים ממליצים לקנות מכוניות שמופעלות על חשמל או דיזל. יש תחנות ״תדלוק״ אצלינו בעיר
    והחניה למכוניות חשמל היא חינם אבל עדיין די מעטים שרוכשים רכב על חשמל, בגלל כל מיני סיבות, בין השאר שהתידלוק הוא איטי מידי ונסיעה בין עירונית עד 50 קמ, אז המומחים ממליצים על רכב היברידי שנוסע על חשמל בתוך העיר, ועל בנזין מחוץ לעיר. היתרונות ברורים, הרכב שקט לגמרי בנסיעה ואין שום פליטה של זיהום אוויר

    עד כאן דווח משוודיה מכתבתנו נעמי
    כך שהדשא לא לגמרי ירוק כאן ועשו השקעה מאד גדולה שהפכה ל
    Flopp

    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    המביא דברים בשם אומרם מביא גאול לעולם !!

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-017_A3
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
shaar-013-A3
PrevNext
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד