בעוד בישראל מקצצים את כנפיה של אנרגיית הרוח ומטילים עליה תעריפים שיכולים להשבית אותה, בעולם מפתחים את אנרגיית הרוח עוד ומוצאים דרכים חדשות לנצל אותה. מדענים מאוניברסיטת איווה יצאו בימים אלה עם רעיון לדואל-רוטור שיפיק נצילות רוח גדולה בהרבה
אוניברסיטה בארה"ב מציגה טורבינת רוח עם רוטור כפול
בעוד בישראל מקצצים את כנפיה של אנרגיית הרוח ומטילים עליה תעריפים שיכולים להשבית אותה, בעולם מפתחים את אנרגיית הרוח עוד ומוצאים דרכים חדשות לנצל אותה. מדענים מאוניברסיטת איווה יצאו בימים אלה עם רעיון לדואל-רוטור שיפיק נצילות רוח גדולה בהרבה
מדענים מאוניברסיטת איווה, פרופסור הוי הו ועוזרו אנופם שארמה, חוקרים את האפשרות של הוספת להבים משניים קטנים יותר לטורבינות רוח. המהנדסים למדו את הבסיס של הטורבינות הקיימות ומצאו שתי בעיות גדולות:
ראשית, המבנה של טורבינות הרוח הקיימות לא מאפשר להם לקצור מעשית אנרגיית רוח כי הם לא מעוצבים כמו סליל. שנית, הבסיס הגדול של הלהבים עושה את הפעולה ההפוכה ולמעשה מפריע לרוח, מה שגורם להפרעה מאחוריהם שמפחיתה את קצירת האנרגיה של טורבינת רוח שנמצאת נגד כיוון הרוח, וגורם לבין 8-40 אחוז פחות נצילות אנרגטית בתחנות הרוח.
הפתרון שלהם? להוסיף רוטור משני קטן יותר. "מצאנו שכשמציבים שני רוטורים על אותו מגדל רוח, אתה מקבל יותר אנרגיה" אומר שארמה. בדיקות מעבדה והדמיות מחשב מצאו שהלהבים הנוספים מגבירים את האנרגיה הנקצרת בכמות של עד 18 אחוזים. שארמה הוסיף "אנחנו מדברים על טכנולוגיה בוגרת למדי, ו-10 עד 20 אחוז תוספת זה שינוי גדול".
הצוות קיבל כבר מענקים של מאות אלפי דולרים מהאוניברסיטה, ומשתמש כרגע בתעלות רוח והדמיות מחשב כדי ללמוד את רעיון הדואל-רוטור ולמדוד את תפוקת האנרגיה ועומסי הרוח. המטרה היא לגדלות איפה הרוטור השני צריך להיות ממוקם, כמה גדול הוא צריך להיות, איזה סוג של כנף צריכה להיות לו, והאם הוא צריך להסתובב באותו כיוון כמו הרוטור הראשי או בכיוון הנגדי אליו.
[wysija_form id="4"]