מנהל תחום מנועי דלקים אלטרנטיביים בקבוצת FCA נאם בכנס גזטק 2015 של תשתיות על רכבי הגז הטבעי שמוכרת הקבוצה במסגרת חברות הרכבים פיאט ואיווקו, על העתיד של ענף הגז הטבעי לתחבורה ועל אמצעי הבטיחות שנוקטת החברה. פריירה: "התחום היחיד שבו הגז הטבעי לתחבורה יתקשה להתחרות בו גם ב-2020 יהיה התשתיות לתחבורה"
מאסימו פריירה: מכרנו כבר 700,000 רכבי גז טבעי ועוד לא הייתה לנו תאונה אחת
מנהל תחום מנועי דלקים אלטרנטיביים בקבוצת FCA נאם בכנס גזטק 2015 של תשתיות על רכבי הגז הטבעי שמוכרת הקבוצה במסגרת חברות הרכבים פיאט ואיווקו, על העתיד של ענף הגז הטבעי לתחבורה ועל אמצעי הבטיחות שנוקטת החברה. פריירה: "התחום היחיד שבו הגז הטבעי לתחבורה יתקשה להתחרות בו גם ב-2020 יהיה התשתיות לתחבורה"
מאסימו פריירה, מנהל תחום מנועי דלקים אלטרנטיבים בקבוצת FCA. כנס גזטק 2015. צילום: אדיר פטל
בכנס גזטק לתחבורה של תשתיות שנערך ב-10.9 בסינמטק תל אביב נאם מאסימו פריירה, מנהל תחום מנועי דלקים אלטרנטיבים בקבוצת FCA, הכוללת את הרכבים פיאט ואיווקו. הקבוצה מייצרת גם רכבי גז טבעי ואוטובוסי גז טבעי, ומכרה עד היום כ-700,000 רכבי נוסעים המונעים בגז טבעי ויותר מ-40,000 רכבי שירות כבדים המונעים בגז טבעי. "גז טבעי הוא דרך התדלוק הכי פחות מזהמת שקיימת היום", פתח את דבריו.
על פי פריירה הרכבים המונעים בגז הטבעי כבר עוברים את מנועי הבנזין באספקטים כמו שמירה על הסביבה ובטיחותיות הדלק, והקבוצה עובדת על שיפור טווח הנסיעה של הרכבים המונעים בגז הטבעי כך שעד שנת 2020 הם כבר יגיעו לאותו טווח כמו רכבי הבנזין. פריירה הדגיש כי יש רק פרמטר אחד שבו הגז הטבעי צפוי להמשיך לפגר מאחורי מנועי הבנזין בשנת 2020 והוא הנגישות לתשתיות התדלוק. פריירה אומר כי גם בנושא הזה עובדים רבות כדי לשפר את כמות תחנות התדלוק שצפויות לקום.
צפו בנאומו של מאסימו פריירה בכנס גזטק 2015:
פריירה הראה לקהל את אמצעי הבטיחות בהם משתמשים ברכבי הגז הטבעי של קבוצת FCA כדי להבטיח שהלחץ במנועי הגז הטבעי יישמר ובמקרה של תאונה לא יתרחש פיצוץ והגז הטבעי פשוט ישתחרר לאוויר. הוא פירט את הבדיקות אותן יצרני רכבי גז טבעי צריכים לעבור וציין שיש פי כמה יותר בדיקות לרכב גז טבעי מאשר לרכב המונע על ידי בנזין או דיזל. בבדיקות הריסוק שערכו לרכבים, גם במקרים קשים שבהם הרכב רוסק לחלוטין, עדיין לא נגרם פיצוץ כתוצאה מהגז הטבעי. פריירה אומר כי עד כה ב-700,000 הרכבים שהחברה מכרה לא היה עוד מקרה אחד של תאונה במיכל הגז הטבעי.
לגבי רכבים חשמליים, לטענת פריירה הם עוזרים להפחתת הפליטות רק אם יש הרבה מאוד רכבים כאלה שנמצאים על הכביש, אחרת הם רק גרסת דמו. לסיום פריירה הראה את פורטפוליו הרכבים של הקבוצה (בתמונה למטה), שלטענתו עונה על כל צורך אפשרי מכלי רכב, ואף הוסיף כי הקבוצה עובדת על הדור הבא של המכוניות.