בכנס גזטק לתחבורה של תשתיות 2015 שנערך בסינמטק תל אביב ב-10.9 נאם מילוש סיזמנייק מחברת הקסגון וסיפר על תחום הגז הטבעי באופן כללי ופירט על שוק הגז הטבעי לתחבורה בישראל, על פעילות החברה בתחום, על הצילינדרים שלה ועל שאר מוצריה
"משאית אחת של CNG יכולה לספק דלק ל-50 אוטובוסים"
בכנס גזטק לתחבורה של תשתיות 2015 שנערך בסינמטק תל אביב ב-10.9 נאם מילוש סיזמנייק מחברת הקסגון וסיפר על תחום הגז הטבעי באופן כללי ופירט על שוק הגז הטבעי לתחבורה בישראל, על פעילות החברה בתחום, על הצילינדרים שלה ועל שאר מוצריה
תמונה ראשית: מילוש סיזמנייק, מנהל מכירות גלובאלי, חברת הקסגון. כנס גזטק 2015. צילום: אדיר פטל
בכנס גזטק 2015 להסבת התחבורה בישראל לגז טבעי, שנערך בסינמטק תל אביב על ידי אתר תשתיות, נאם מילוש סיזמנייק, מנהל המכירות הגלובאלי של חברת הקסגון. סיזמנייק דיבר על פעילות החברה שממוקמת בנורבגיה, ומספקת בעיקר צילינדרים למנועי גז טבעי לשוק האסייאתי והרוסי ועומדת להיכנס בהמשך השנה לברזיל. החברה היא הגדולה בעולם בנושא הצינלינדרים למנועי גז טבעי, ובפער של פי 4 מהמתחרה שאחריה.
לפי סיזמנייק, על מנת ששוק התחבורה בגז טבעי יצליח בישראל, הממשלה צריכה לדאוג שהמחיר יהיה נמוך משמעותית מהמחיר של הבנזין והדיזל על ידי מתן הטבות במס ולייצר דרישות להפחתת פליטות מהרכבים, לספק מקור של גז טבעי, להקים תשתית של תחנות תדלוק ותקנות מתאימות לתדלוק, ולספק הרבה רצון טוב כדי לפתח את הנושא.
צפו בהרצאה של סיזמנייק בכנס גזטק 2015:
לפי סיזמנייק, בישראל טוענים כי זה לא כלכלי לשלוח משאיות של CNG כי הן מבזבזות אנרגיה, לשם כך הוא הכין מצגת שמראה את החישובים של הדלק שמספקת משאית CNG לעומת הדלק שהיא צורכת והראה כי זה עדיין כלכלי מאוד. לפי החישוב שלו, משאית אחת של CNG יכולה לספק דלק ל-50 אוטובוסים. סיזמנייק מדגיש שבחמישה טריילרים בלבד אפשר לספק מספיק דלק לצי גדול של אוטובוסים ליום.