שר התחבורה הציג היום רעיון שמתגלגל במשרדי הממשלה מזה שנים: לבנות אי מלאכותי מול חופי עזה – באותה הטכנולוגיה שבה השתמשו בבניית איי הפנינה בקטאר או בבניית איים בהולנד – ועליו להקים נמל ימי, נמל תעופה ומתחם תיירות. עמותת צלול מוחה על הכוונה להקים מיזם שכזה מבלי לבחון את ההשפעה הסביבתית
ישראל כ"ץ: "להקים אי מלאכותי מול עזה". צלול: "חובה לקבל חוות דעת על ההשפעה על הסביבה הימית"
שר התחבורה הציג היום רעיון שמתגלגל במשרדי הממשלה מזה שנים: לבנות אי מלאכותי מול חופי עזה – באותה הטכנולוגיה שבה השתמשו בבניית איי הפנינה בקטאר או בבניית איים בהולנד – ועליו להקים נמל ימי, נמל תעופה ומתחם תיירות. עמותת צלול מוחה על הכוונה להקים מיזם שכזה מבלי לבחון את ההשפעה הסביבתית
בתמונה: שר התחבורה ישראל כ"ץ. קרדיט צילום "סטודיו נגבה"
בכנס בנושא הקמת נמל ימי בעזה שהתקיים היום במדרשת רופין הציג שר התחבורה ישראל כץ תכנית להקמת אי מול חופי עזה באותה הטכנולוגיה שבה השתמשו בבניית איי הפנינה בקטאר או בבניית איים בהולנד שיכלול נמל, מתקני התפלה ואנרגיה, שדה תעופה קטן ובתי מלון.
מעמותת צלול נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל חייבת לפתוח את התכניות לשיתוף ציבור ולקבל חוות דעת על השפעת מיזם שכזה על הסביבה הימית בישראל. יש לעשות זאת כבר בשלב מוקדם זה, על מנת שלא יאשימו בעתיד את ארגוני הסביבה כמי שעוצרים פתרונות הומניים ומדיניים נדרשים. במציאות בה ישראל לא מצליחה לנהל את הים בתחומיה כנדרש, ונוכח ריבוי הבעיות הסביבתיות וגורמי הזיהום הרבים, כמו למשל זיהום הים בביוב מעזה, עולה חשש כבדמטעויות קריטיות במיזם מסדר גודל כזה".