תמיר רז בראיון לאתר תחבורה בגז טבעי של תשתיות: "אנחנו נמצאים בבעיית הביצה והתרנגולת, אף אחד לא יכול להעביר את צי הרכב שלו לגז טבעי כי אין תחנות תדלוק ואין תחנות תדלוק כי אין את מי לתדלק"
ישבנו לשיחה עם תמיר רז, יושב ראש פורום הגז הטבעי לתחבורה בישראל. הפורום שמקדם את הגז הטבעי לתחבורה גם בצד של הצרכן וגם בצד של הקמת תחנות דלק. רז קידם את הנושא בשנתיים האחרונות ולפני כשנה יזם את הקמת פורום הגז הטבעי לתחבורה שפועל בתשעה החודשים האחרונים.
תשתיות: מי מרכיב את הפורום?
רז: "הפורום מאגד בתוכו את כל החברות המובילות לתחום הגז הטבעי שרוצה להיכנס לתחום התחבורה, חברות השיווק והחלוקה, יבואני הרכב, חברות ההנדסה, חברות הביצוע, חברות הסבת כלי הרכב, יש נציגות מכל תתי הענפים העוסקים בנושא".
תשתיות: מה מצבו של תחום הגז הטבעי בארץ כרגע?
רז: "הממשלה קיבלה החלטה להסב את משק האנרגיה בישראל לגז טבעי משתי סיבות, הסיבה הראשונה היא כדי להפחית את התלות בנפט ובמוצריו והסיבה השנייה היא כדי להשתמש בכמויות הגז האדירות הנמצאות לחופי ישראל. כרגע משתמשים בגז רק בחברת החשמל ובקרב הצרכנים הפרטיים הגדולים, והמועמד הטבעי הבא אחריהם לאמץ את הגז הטבעי הוא התחבורה".
"היתרונות של הגז הטבעי לתחבורה הן בעיקר בזה שהוא משמעותית יותר זול מהסולר ושפליטת המזהמים שלו נמוכה באופן משמעותי. מכיוון שזיהום האוויר בישראל הוא מהגבוהים בעולם במיוחד בערים, כ-40% מזיהום האוויר נובע מהתחבורה ובתוך זה התחבורה הכבדה אז יש לנו אינטרס משולב".
הראיון המלא באתר התחבורה החכמה של תשתיות, לקריאה לחץ כאן
בתמונה הראשית: עליית מחירי הדלק. צילום: שאטרסטוק