דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
ניסויי טיסה מוצלחים באבטיפוס של מל"ט סולארי בפיתוחה של חברת הסטראט-אפ APG מנתניה
מערכת תשתיות 24 בינואר 2018 15:11 אין תגובות

חברת APG הוקמה בשנת 2013 על-ידי ערן גרוס ושלמה צח, הנחשב למהנדס אווירונאוטי בעל שם עולמי שעבד בתעשייה אווירית יותר מ-40 שנה והיה מעורב בתכנון מרבית כלי הטיס המאוישים והבלתי מאוישים של החברה, כולל מטוס ה"לביא" בשנות ה-80. בשנת 2015 הצטרף לחברה המנכ"ל יאיר דובסטר, לשעבר מנכ"ל מפעל מל"ט של התעשייה האווירית. כיום החברה מעסיקה 15 עובדים, מרביתם יוצאי התעשייה האווירית ובוגרים מצטיינים של הטכניון ואוניברסיטת תל אביב.

בימים האחרונים החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ומתכננת לחשוף בשבועות הקרובים מל"ט מסוג חדש לגמרי, שהיא מגדירה אותו "פורץ דרך מבחינה טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית. שוק המל"טים והרחפנים התפתח מאוד בשנים האחרונות. בתחום הצבאי הם משמשים לביצוע משימות מודיעין, תצפית ותקיפת מטרות. בתחום האזרחי רחפנים משמשים כיום בין היתר לצורך צילום אירועים מן האוויר ולצרכי ספורט ופנאי. עם זאת, הרחפנים והמל"טים עדיין מוגבלים מאוד בשני מישורים: הם מסוגלים לשהות זמן קצר יחסית באוויר ואינם מסוגלים לשאת מטענים ייעודיים כבדים.
החברה לא מנדבת פרטים נוספים על המל"ט החדש, אולם מתמונתו המופיעה האתר APG, עולה במדובר בפלטפורמה בעלת ארבעה מנועים המשנים את צירם, ומסוגלים לתפקד הן כרחפן והן כמטוס.
לדברי דובסטר הייחודיות של המל"ט החדש קשורה ליכולתו לשהות זמן רב באוויר ולשאת מטענים כבדים מאוד בהשוואה למל"טים הקיימים כיום בשוק. "יש כיום שוק גדול מאוד של רחפנים, הן למגזר הצבאי והאזרחי. אך הרחפנים כיום אינם מסוגלים לשהות יותר משעה באוויר ומסוגלים לשאת משקל של מאות גרמים בלבד. החסרונות הללו מאוד מגבילים את השימושים שלהם"

Print Friendly, PDF & Email
ניסויי טיסה מוצלחים באבטיפוס של מל"ט סולארי בפיתוחה של חברת הסטראט-אפ APG מנתניה

כבר בשנת 2017 חברת הסטראט-אפ APG מנתניה,ביצעה ניסויי טיסה ראשונים באבטיפוס של מל"ט סולארי, ניסויי טיסה שהוגדרו כמוצלחים. בימים אלו הודיעה החברה כי היא נמצאת בתהליכים סופיים של ייצור מל"ט סולארי המפותח בשיתוף חברת Light & Strong מכנות. לדברי מנכ"ל APG, יאיר דובסטר. מדובר בפלטפורמה אווירית ייחודית אשר מונעת באופן מלא באמצעות אנרגיית באמצעות פנלים סולאריים המותקנים על הכנפיים. ראוי לציין שחברות ענק כמו פייסבוק, גוגל ואיירבאס מנסות לפתח מל"טים סולאריים, אולם לפי שעה בהצלחה חלקית בלבד.
לאחרונה החברה מתמקדת בהגדלת מידות המל"ט הסולארי, ומתכננת להשיק את המודל המלא כבר בחודשים הקרובים. עוד מוסיף המנכ"ל, יאיר דובסטר: "מוטת הכנפיים של המל"ט הסולארי הסופי צפויה להיות 52 מטר והוא יוכל לרחף בגבהים של 70-80 אלף רגל. בגובה הזה אין עננים ולכן המל"ט ייהנה מקרינת שמש רצופה. לדבריו, "האתגר בפרויקט כזה הוא לפתח כנף שתהיה קלה מאוד מצד אחד וחזקה מאוד מצד שני, ואנחנו הצלחנו בכך". בין השאר, ההצלחה הזו נובעת מהשיפור שהתעשייה השיגה בשנים האחרונות בנצילות של תאים סולאריים. המטרה העיקרית של המל"ט הסולארי תהיה לספק שירותי תקשורת אינטרנט במקומות מרוחקים, כמו אתרים נידחים באפריקה. מדובר למעשה לחלופה זולה ופשוטה יותר לשירותים הניתנים כיום על-ידי לווייני תקשורת.

חברת APG הוקמה בשנת 2013 על-ידי ערן גרוס ושלמה צח, הנחשב למהנדס אווירונאוטי בעל שם עולמי שעבד בתעשייה אווירית יותר מ-40 שנה והיה מעורב בתכנון מרבית כלי הטיס המאוישים והבלתי מאוישים של החברה, כולל מטוס ה"לביא" בשנות ה-80. בשנת 2015 הצטרף לחברה המנכ"ל יאיר דובסטר, לשעבר מנכ"ל מפעל מל"ט של התעשייה האווירית. כיום החברה מעסיקה 15 עובדים, מרביתם יוצאי התעשייה האווירית ובוגרים מצטיינים של הטכניון ואוניברסיטת תל אביב.

בימים האחרונים החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ומתכננת לחשוף בשבועות הקרובים מל"ט מסוג חדש לגמרי, שהיא מגדירה אותו "פורץ דרך מבחינה טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית. שוק המל"טים והרחפנים התפתח מאוד בשנים האחרונות. בתחום הצבאי הם משמשים לביצוע משימות מודיעין, תצפית ותקיפת מטרות. בתחום האזרחי רחפנים משמשים כיום בין היתר לצורך צילום אירועים מן האוויר ולצרכי ספורט ופנאי. עם זאת, הרחפנים והמל"טים עדיין מוגבלים מאוד בשני מישורים: הם מסוגלים לשהות זמן קצר יחסית באוויר ואינם מסוגלים לשאת מטענים ייעודיים כבדים.
החברה לא מנדבת פרטים נוספים על המל"ט החדש, אולם מתמונתו המופיעה האתר APG, עולה במדובר בפלטפורמה בעלת ארבעה מנועים המשנים את צירם, ומסוגלים לתפקד הן כרחפן והן כמטוס.
לדברי דובסטר הייחודיות של המל"ט החדש קשורה ליכולתו לשהות זמן רב באוויר ולשאת מטענים כבדים מאוד בהשוואה למל"טים הקיימים כיום בשוק. "יש כיום שוק גדול מאוד של רחפנים, הן למגזר הצבאי והאזרחי. אך הרחפנים כיום אינם מסוגלים לשהות יותר משעה באוויר ומסוגלים לשאת משקל של מאות גרמים בלבד. החסרונות הללו מאוד מגבילים את השימושים שלהם"
עוד הוסיף ואמר כי חברת אמזון מעוניינת להשתמש ברחפנים לצורך שילוח חבילות, אך בטכנולוגיה הקיימת היא לא מסוגלת לשלח חבילות גדולות למרחקים ארוכים. גם בתחום הצבאי הרחפנים והמל"טים מוגבלים בביצועים שלהם. לעומתם, המל"ט בפיתוחה של חברת APG ישלב בין כל הצרכים. הוא יוכל להמריא ולנחות ללא מסלול, לטוס זמן רב ולשאת מטענים ייעודיים גדולים. הוא יוכל לשמש גם לתחום הצבאי וגם לתחום האזרחי.
החברה מתכוונת להשיק למעשה משפחה של מל"טים בגדלים שונים, שיוכלו לשמש למגוון רחב של שימושים בתחום הצבאי ובתחום האזרחי. דובסטר מציין כי חברות אחרות יתקשו לחקות את המל"ט של החברה, מאחר שהוא כולל שורה של מערכות חבויות המקנות לו את היכולות הייחודיות שלו

Print Friendly, PDF & Email
Light & Strong אמזון חברת APG יאיר דובסטר מלט ערן גרוס שלמה צח תאים סולאריים

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-017_A3
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
shaar-013-A3
PrevNext
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד