משרד האנרגיה יעניק כ- 100 מיליון שקל להקמת תשתיות תדלוק בגז טבעי דחוס (גט"ד). המענקים יינתנו להקמת תשתיות תדלוק בגז טבעי דחוס בתחנות תדלוק ציבוריות וכן לתחנות המשרתות ציי רכב להובלה או להסעת המונים. המענק מתאפשר במסגרת מדיניות שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, להפחית את השימוש בדלקים מזהמים בתחבורה.
תכנית המענקים ורשת הביטחון להקמת תחנות תדלוק בגז טבעי דחוס (גט"ד) של משרד האנרגיה, אשר הופשרה כעת עם אישור צו הבלו בוועדת הכספים, תאפשר ליזמים הקמת תשתיות תדלוק בגז טבעי דחוס בתחנות תדלוק ציבוריות וכן לתחנות המשרתות ציי רכב להובלה או להסעת המונים. הסכום הכללי של המענקים הוגדל, ועומד כעת על 100 מיליון שקל.
משרד האנרגיה יעניק כ- 100 מיליון שקל להקמת תשתיות תדלוק בגז טבעי דחוס (גט"ד). המענקים יינתנו להקמת תשתיות תדלוק בגז טבעי דחוס בתחנות תדלוק ציבוריות וכן לתחנות המשרתות ציי רכב להובלה או להסעת המונים. המענק מתאפשר במסגרת מדיניות שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, להפחית את השימוש בדלקים מזהמים בתחבורה.
תכנית המענקים ורשת הביטחון להקמת תחנות תדלוק בגז טבעי דחוס (גט"ד) של משרד האנרגיה, אשר הופשרה כעת עם אישור צו הבלו בוועדת הכספים, תאפשר ליזמים הקמת תשתיות תדלוק בגז טבעי דחוס בתחנות תדלוק ציבוריות וכן לתחנות המשרתות ציי רכב להובלה או להסעת המונים. הסכום הכללי של המענקים הוגדל, ועומד כעת על 100 מיליון שקל.
שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ ציין ואמר כי : "מדובר בצעד חשוב במהפכת האנרגיה הנקייה אותה מוביל משרד האנרגיה, ובהתאם לחזון עליו הכרזנו – בשנת 2030 מדינת ישראל תיגמל מדלקים מזהמים. אנחנו מתחילים להוביל מדיניות זו בתחבורה הכבדה, ונמשיך בהובלת הגז הטבעי ואנרגיות מתחדשות לטובת בריאות הציבור ואיכות הסביבה של כולנו".
כזכור, לפני שבועיים אישרה ועדת הכספים של הכנסת את צו הבלו על הדלק, אשר כולל בתוכו מתווה אשר יאפשר שילוב הגז הטבעי בתחבורה בישראל, כתחליף לדיזל. המתווה שאושר מסתמך על עבודה יסודית שנערכה בצוות בינמשרדי (צוות מיסוי ירוק 3) שכלל את משרד האנרגיה, רשות המיסים, משרד האוצר, הגנת הסביבה, מינהלת תחליפי הדלקים, משרד הכלכלה ועוד. בכך מתאפשרת לראשונה ודאות ארוכת טווח, של עשר שנים, הנדרשת למשק על מנת שתוקמנה תחנות תדלוק בגז טבעי, ברחבי הארץ, כך שרכישת רכבי גז טבעי תהייה כדאית למשתמשים.
בנוסף ליתרונות הסביבתיים שיושתתו על המשק, יפחיתו את זיהום האוויר מתחבורה וישפרו את בריאות הציבור, כדאיות המעבר מסולר לגז טבעי תתבטא בעלויות תדלוק נמוכות משמעותית שיוכלו להביא לחיסכון של עשרות אלפי שקלים לשנה לבעל משאית, אוטובוס או מונית שיחליף את הדלק שלו.
יואיל כבוד השר שטייניץ ויעצור לאלתר התקדמות תהליך הקמת אסדה להפקת גז סמוך לרצועת החוף , כרוניקה ידועה מראש של אסון לאומי. החלופה המועדפת , הנכונה , הקמת FPSO בסמוך לפי באר לוויתן על פי שיטתה של אנרג'אן היוונית בהתייחס לתנין וכריש.