באוקטובר 1938 נחנך בתל אביב שדה התעופה החדש אשר הוקם על ידי חברת נתיבי אוויר בבעלותו של פנחס רוטנברג, מייסדה של חברת החשמל ומסלולו השתרע לאורך 400 מטרים ורוחבו היה כ 40 מטרים ולצידו הוקם אף מוסך לטיפול במטוסים שעדיין שריר וקיים במתחם רידינג. חברת נתיבי ישראל רכשה מספר מטוסים וקיימה טיסות תיירות בתוך הארץ וסריקה של קווי הולכת החשמל בין רידינג לנהריים כדי לגלות מהאוויר חבלות בקו. ב 1940 כחלק מהמאמץ המלחמתי של בריטניה נגד הנאצים הוחרמו המטוסים ושימשו כמטוסי קישור ותובלה עד שהחברה פורקה ב 1944.
ב1934 הקים פנחס רוטנברג, מייסדה של חברת החשמל את חברת התעופה "נתיבי אוויר ארץ ישראל" ובשלהי 1937, בתקופת המאורעות והסכנות בדרכים, נולד הרעיון להקים שדה תעופה סמוך לתחנת הכוח רידינג בתל אביב.
באוקטובר 1938 נחנך בתל אביב שדה התעופה החדש אשר הוקם על ידי חברת נתיבי אוויר בבעלותו של פנחס רוטנברג, מייסדה של חברת החשמל ומסלולו השתרע לאורך 400 מטרים ורוחבו היה כ 40 מטרים ולצידו הוקם אף מוסך לטיפול במטוסים שעדיין שריר וקיים במתחם רידינג. חברת נתיבי ישראל רכשה מספר מטוסים וקיימה טיסות תיירות בתוך הארץ וסריקה של קווי הולכת החשמל בין רידינג לנהריים כדי לגלות מהאוויר חבלות בקו. ב 1940 כחלק מהמאמץ המלחמתי של בריטניה נגד הנאצים הוחרמו המטוסים ושימשו כמטוסי קישור ותובלה עד שהחברה פורקה ב 1944.
על ה"מוסך המכני" של מטוסי החברה: מבנה ייחודי, רוחבו 27 מטרים ואורכו 30 מטרים, בנוי מקורות בטון מזויין ללא קורות תומכים באמצעו. ביום הכרזת המדינה תקפו המצרים את שדה התעופה, הפצצה שפגעה בקיר המבנה הותירה את סימני הפגיעה עד היום על קיר המבנה.
אורן הלמן, סמנכ"ל השיווק והרגולציה של חברת החשמל: "פנחס רוטנברג, מאבי הציונות וממקימי ארץ ישראל, לא רק חתום על הקמת חברת החשמל והארת הארץ כולה אלא גם על תשתית התעופה האזרחית והקמת שדה דב".